Litet terrarie projekt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • karrokaja
    • March 2006
    • 5388

    #31
    Ja juste du nämde ju frigoliten där.
    Får ta och använda dej som min byggarguru du verkar veta vad du gör för det blir både snyggt och i ekonomisk väg ganska hanterbart.

    Nja den är inte speciellt snygg... hanterar inte programmet då jag bara haft det i några dagar. Men försöker iaf att rita efter verkliga mått... dessutom har jag lite krångel med att spara filerna i typ JPEG eller nåt annat lätt format, bara för att visa.
    Annars kan jag ju skicka den till dej så kan du öppna den i din sketchup.
    Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
    kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
    Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
    I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

    Kommentar

    • malawifisken
      • August 2008
      • 969

      #32
      Ursprungligen postat av karrokaja
      Ja juste du nämde ju frigoliten där.
      Får ta och använda dej som min byggarguru du verkar veta vad du gör för det blir både snyggt och i ekonomisk väg ganska hanterbart.

      Nja den är inte speciellt snygg... hanterar inte programmet då jag bara haft det i några dagar. Men försöker iaf att rita efter verkliga mått... dessutom har jag lite krångel med att spara filerna i typ JPEG eller nåt annat lätt format, bara för att visa.
      Annars kan jag ju skicka den till dej så kan du öppna den i din sketchup.

      Jag blir faktiskt nöjd själv med bygget men om jag är så duktig vet jag inte bara för att man råkar lyckas en gång... Så om du ska ha mig som din byggerguru vet jag inte om det är något jätte bra idé. Men klar jag kan försöka hjälpa dig på vägen om det dyker upp några problem för dig.

      Nja de e nog ingen mening du skickar nått till mig, vet inte ens vad en sketchup är, vet bara vad ketchup är=)
      Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89

      Kommentar

      • faolin
        • February 2010
        • 3

        #33
        Ursprungligen postat av malawifisken
        Ja som sagt lite fukt blir det ju där i. Men tapeterna kommer inte i kontakt med det. Ja det blir 2 ventiler med en liten typ datorfläkt. En som går ut i rummet och en som går in bakom terrariet.

        Japp precis det blir 50st leopardgecko=) Nej skämt åt sido jag har faktiskt inte letat direkt än pga att det tar ett tag till innan det är dax att flytta in nått där i. Men det lutar väl lite åt skäggagamer just nu. Har inte hittat än bara om dom klarar sig utan syssor eller om det är en livsviktig föda för dom. Hatar att hålla på med syssor, fick nog av det när jag hade mina vattenagamer o fick jaga syssor varje dag=(
        Har själv en skäggagam här hemma. När de är yngre skall de ha insekter, men ju äldre de blir desto mer övergår de till en helt vegetarisk kost. Sen kan man ju vara lite kass och ge dem torrfoder också, om man inte vill hålla på med insekterna. Vår kille är strax över sex år, och nog uppskattar han fall vi köper syrsor till honom, men oftast blir det olika grönsaker i veckorna varierat med torrfodret.

        Kommentar

        • Nubi
          • March 2009
          • 9026

          #34
          tjihooo här gåre undan Vad skoj!! Ska du ha snäckor där i med
          Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

          Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
          Fiskbloggen

          Kommentar

          • malawifisken
            • August 2008
            • 969

            #35
            Ursprungligen postat av Nubi
            tjihooo här gåre undan Vad skoj!! Ska du ha snäckor där i med

            Hehe ju några mexicanska nubi-snäckor blir det nog allt där i...
            Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89

            Kommentar

            • Metalbitch
              • June 2009
              • 118

              #36
              snyggt bygge,fast det tar juh sin lilla tid...bara mitt lilla projekt har kostat mig blod,svett och tårar...lycka till med allt och släng upp bilder
              Everything you have touched is fu**ed

              Kommentar

              • karrokaja
                • March 2006
                • 5388

                #37
                Ursprungligen postat av malawifisken
                Jag blir faktiskt nöjd själv med bygget men om jag är så duktig vet jag inte bara för att man råkar lyckas en gång... Så om du ska ha mig som din byggerguru vet jag inte om det är något jätte bra idé. Men klar jag kan försöka hjälpa dig på vägen om det dyker upp några problem för dig.
                Jodå.. du verkar veta precis veta vad du gör!! du inleder nu en tvångsrelation med karrokaja, som hennes byggarguru

                Ursprungligen postat av malawifisken
                Nja de e nog ingen mening du skickar nått till mig, vet inte ens vad en sketchup är, vet bara vad ketchup är=)
                Sketchup är ett 3D program från google.. man kan rita hus och terrarium och sånt
                Men jag kan förklarar hur det ser ut också:P

                Det står i ett hörn så det är triangel format.
                Det är 2,50 meter högt och hela terrariet ska kunna öppnas.
                Men dörren skall vara i 3 delar. översta delen för all ventilation och lampor öppnas för sej.
                Mittersta delen där glaset är och man ska ta seej in i terrariet och städa.
                Och så delen längst ner. ska jag ha regndkog så vill jag ha ett bevattningssystem, men det ska vara gömt för reptilerna.. Men jag vet inte om jag ska ha regnskog eller ej.
                Jag blir ju mer och mer sugen på en "australian water dragon" men terrariet är nog för liten för den. kanske nån fin orm?

                Typ... men det blir nog bra när man står där och snickrar...
                Tänkte ha en bakgrund också men den ska innehålla riktigta rötter som är silliconade lixom.


                Ketchup har man på pasta eller köttbullar
                Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                Kommentar

                • malawifisken
                  • August 2008
                  • 969

                  #38
                  Ursprungligen postat av karrokaja
                  Jodå.. du verkar veta precis veta vad du gör!! du inleder nu en tvångsrelation med karrokaja, som hennes byggarguru
                  Hehe ja det va ju en ny sorts relation som jag aldrig haft tidigare, spännande=)


                  Ursprungligen postat av karrokaja
                  Sketchup är ett 3D program från google.. man kan rita hus och terrarium och sånt
                  Jag va hemma hos STRIKAH här på zoopet igår o han visade mig lite han hade gjort i det programmet. Såg riktigt kul ut att rita i (om man kan)

                  Ursprungligen postat av karrokaja
                  Men jag kan förklarar hur det ser ut också:P

                  Det står i ett hörn så det är triangel format.
                  Det är 2,50 meter högt och hela terrariet ska kunna öppnas.
                  Men dörren skall vara i 3 delar. översta delen för all ventilation och lampor öppnas för sej.
                  Mittersta delen där glaset är och man ska ta seej in i terrariet och städa.
                  Och så delen längst ner. ska jag ha regndkog så vill jag ha ett bevattningssystem, men det ska vara gömt för reptilerna.. Men jag vet inte om jag ska ha regnskog eller ej.
                  Jag blir ju mer och mer sugen på en "australian water dragon" men terrariet är nog för liten för den. kanske nån fin orm?

                  Typ... men det blir nog bra när man står där och snickrar...
                  Tänkte ha en bakgrund också men den ska innehålla riktigta rötter som är silliconade lixom.


                  Ketchup har man på pasta eller köttbullar
                  Det behöver inte bli för litet för en water dragon, det beror ju på hur djupt du bygger det=)

                  Låter annas som ett perfakt terrarium för min absoluta favvo orm, röd regnbågs boa.

                  Här är en mycket bra sida med mycket terrarei till behör, den gjorde mig fattig igår...

                  Reptillagret - Sveriges största butik för reptiltillbehör!
                  Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89

                  Kommentar

                  • malawifisken
                    • August 2008
                    • 969

                    #39
                    Ursprungligen postat av Metalbitch
                    snyggt bygge,fast det tar juh sin lilla tid...bara mitt lilla projekt har kostat mig blod,svett och tårar...lycka till med allt och släng upp bilder

                    Ja det är ju som du beskriver det, det tar tid, blir dyrt och mycket svett, blodet har jag klarat mig undan än så länge, men det kommer väl det också så småningom...

                    Japp bilder kommer allt eftersom att det händer nått nytt.
                    Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89

                    Kommentar

                    • malawifisken
                      • August 2008
                      • 969

                      #40
                      Gjorde en beställning igår. 4 lysrör, 2 lampor och en matskål. Det är inte billigt alltså, det slutade på runt 2600kr...
                      Nej nu måste jag bygga lite känner jag, på återseénde=)
                      Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89

                      Kommentar

                      • malawifisken
                        • August 2008
                        • 969

                        #41
                        Jahopp en liten uppdatering ingen då.
                        Idag blev det klart invändigt, åkte till stan o köpte frigolit, lysrörs amaturer och en plast damm.
                        Bifogade filer
                        Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89

                        Kommentar

                        • malawifisken
                          • August 2008
                          • 969

                          #42
                          Fick även upp den ena lysrörs amaturen. De blev ju lysande
                          Bifogade filer
                          Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89

                          Kommentar

                          • Strikah
                            • November 2009
                            • 158

                            #43
                            Bara att plocka fram det artistiska sinnet nu då och börja skrapa former i frigoliten Lär väll va några timmars jobb
                            45l Tomt - 54l JD uppväxt - 175l Guppy - 310l SA & 375l CA

                            Kommentar

                            • bong
                              • November 2008
                              • 1087

                              #44
                              Fortare, fortare
                              3500+liter http://www.rovfisk.se/showthread.php?381-3500-liter
                              http://www.rovfisk.se/showthread.php?1352-The-Bong-cave

                              Kommentar

                              • malawifisken
                                • August 2008
                                • 969

                                #45
                                Ursprungligen postat av Strikah
                                Bara att plocka fram det artistiska sinnet nu då och börja skrapa former i frigoliten Lär väll va några timmars jobb

                                Nu är det så jäklar illa att mitt modekort i datorn har gått sönder så jag måste köpa ett nytt sådant. Ja du det tar tid, gjorde en grotta igår, tog 2timmar bara den. Skulle behöva anlita en formgivare till att få det bra, för de e svårt som F*N... Bilder kommer så fort jag har möjlighet.
                                Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89

                                Kommentar

                                Arbetssätt...