Litet terrarie projekt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • wowilolmoma
    svarade
    Meeer bildeeer!

    Lämna en kommentar:


  • malawifisken
    svarade
    Uscha, jag lider med mig själv, här har det inte hänt så mycket på länge. O inga pengar till att bli guldis heller. Finns väl lite bilder på min hemsida som jag kan bisto med...

    Lämna en kommentar:


  • malawifisken
    svarade
    Japp då funkar datorn igen=) Så här kommer massa bilder.

    Nähä det gjorde det tydligen inte alls, är tydligen inte guldmedlem längre...
    Men det får jag väl se till att fixa till då.
    Så bilder kommer när jag är guldmedlem igen

    Lämna en kommentar:


  • malawifisken
    svarade
    Här har det faktiskt hänt en del på sista tiden. Tyvärr har ju min dator gått sönder bara som sagt.
    Grotta är färdig byggd och cementad innuti. En "hyllplan" eller vad man ska kalla det är uppbyggd och uppsatt. Dammen är på "G" att jutas in... Ja tyvärr är detta den ända uppdatering jag kan ge. MASSOR bilder kommer så fårt datorn är fixad.

    Lämna en kommentar:


  • bong
    svarade
    Ursprungligen postat av malawifisken
    Hehe ska du säga... har tagit ett halvår för dig att komma igång med ditt kar=)
    Nja 3 månader fast om man ska citera dig "du kommer ändå aldrig att bygga den baljan" så har det gått rätt bra

    Lämna en kommentar:


  • malawifisken
    svarade
    Ursprungligen postat av bong
    Fortare, fortare

    Hehe ska du säga... har tagit ett halvår för dig att komma igång med ditt kar=)

    Lämna en kommentar:


  • malawifisken
    svarade
    Ursprungligen postat av Strikah
    Bara att plocka fram det artistiska sinnet nu då och börja skrapa former i frigoliten Lär väll va några timmars jobb

    Nu är det så jäklar illa att mitt modekort i datorn har gått sönder så jag måste köpa ett nytt sådant. Ja du det tar tid, gjorde en grotta igår, tog 2timmar bara den. Skulle behöva anlita en formgivare till att få det bra, för de e svårt som F*N... Bilder kommer så fort jag har möjlighet.

    Lämna en kommentar:


  • bong
    svarade
    Fortare, fortare

    Lämna en kommentar:


  • Strikah
    svarade
    Bara att plocka fram det artistiska sinnet nu då och börja skrapa former i frigoliten Lär väll va några timmars jobb

    Lämna en kommentar:


  • malawifisken
    svarade
    Fick även upp den ena lysrörs amaturen. De blev ju lysande
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • malawifisken
    svarade
    Jahopp en liten uppdatering ingen då.
    Idag blev det klart invändigt, åkte till stan o köpte frigolit, lysrörs amaturer och en plast damm.
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • malawifisken
    svarade
    Gjorde en beställning igår. 4 lysrör, 2 lampor och en matskål. Det är inte billigt alltså, det slutade på runt 2600kr...
    Nej nu måste jag bygga lite känner jag, på återseénde=)

    Lämna en kommentar:


  • malawifisken
    svarade
    Ursprungligen postat av Metalbitch
    snyggt bygge,fast det tar juh sin lilla tid...bara mitt lilla projekt har kostat mig blod,svett och tårar...lycka till med allt och släng upp bilder

    Ja det är ju som du beskriver det, det tar tid, blir dyrt och mycket svett, blodet har jag klarat mig undan än så länge, men det kommer väl det också så småningom...

    Japp bilder kommer allt eftersom att det händer nått nytt.

    Lämna en kommentar:


  • malawifisken
    svarade
    Ursprungligen postat av karrokaja
    Jodå.. du verkar veta precis veta vad du gör!! du inleder nu en tvångsrelation med karrokaja, som hennes byggarguru
    Hehe ja det va ju en ny sorts relation som jag aldrig haft tidigare, spännande=)


    Ursprungligen postat av karrokaja
    Sketchup är ett 3D program från google.. man kan rita hus och terrarium och sånt
    Jag va hemma hos STRIKAH här på zoopet igår o han visade mig lite han hade gjort i det programmet. Såg riktigt kul ut att rita i (om man kan)

    Ursprungligen postat av karrokaja
    Men jag kan förklarar hur det ser ut också:P

    Det står i ett hörn så det är triangel format.
    Det är 2,50 meter högt och hela terrariet ska kunna öppnas.
    Men dörren skall vara i 3 delar. översta delen för all ventilation och lampor öppnas för sej.
    Mittersta delen där glaset är och man ska ta seej in i terrariet och städa.
    Och så delen längst ner. ska jag ha regndkog så vill jag ha ett bevattningssystem, men det ska vara gömt för reptilerna.. Men jag vet inte om jag ska ha regnskog eller ej.
    Jag blir ju mer och mer sugen på en "australian water dragon" men terrariet är nog för liten för den. kanske nån fin orm?

    Typ... men det blir nog bra när man står där och snickrar...
    Tänkte ha en bakgrund också men den ska innehålla riktigta rötter som är silliconade lixom.


    Ketchup har man på pasta eller köttbullar
    Det behöver inte bli för litet för en water dragon, det beror ju på hur djupt du bygger det=)

    Låter annas som ett perfakt terrarium för min absoluta favvo orm, röd regnbågs boa.

    Här är en mycket bra sida med mycket terrarei till behör, den gjorde mig fattig igår...

    Reptillagret - Sveriges största butik för reptiltillbehör!

    Lämna en kommentar:


  • karrokaja
    svarade
    Ursprungligen postat av malawifisken
    Jag blir faktiskt nöjd själv med bygget men om jag är så duktig vet jag inte bara för att man råkar lyckas en gång... Så om du ska ha mig som din byggerguru vet jag inte om det är något jätte bra idé. Men klar jag kan försöka hjälpa dig på vägen om det dyker upp några problem för dig.
    Jodå.. du verkar veta precis veta vad du gör!! du inleder nu en tvångsrelation med karrokaja, som hennes byggarguru

    Ursprungligen postat av malawifisken
    Nja de e nog ingen mening du skickar nått till mig, vet inte ens vad en sketchup är, vet bara vad ketchup är=)
    Sketchup är ett 3D program från google.. man kan rita hus och terrarium och sånt
    Men jag kan förklarar hur det ser ut också:P

    Det står i ett hörn så det är triangel format.
    Det är 2,50 meter högt och hela terrariet ska kunna öppnas.
    Men dörren skall vara i 3 delar. översta delen för all ventilation och lampor öppnas för sej.
    Mittersta delen där glaset är och man ska ta seej in i terrariet och städa.
    Och så delen längst ner. ska jag ha regndkog så vill jag ha ett bevattningssystem, men det ska vara gömt för reptilerna.. Men jag vet inte om jag ska ha regnskog eller ej.
    Jag blir ju mer och mer sugen på en "australian water dragon" men terrariet är nog för liten för den. kanske nån fin orm?

    Typ... men det blir nog bra när man står där och snickrar...
    Tänkte ha en bakgrund också men den ska innehålla riktigta rötter som är silliconade lixom.


    Ketchup har man på pasta eller köttbullar

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...