Syrsor igen...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • GN96
    • January 2010
    • 26

    Syrsor igen...

    Hej!

    Har lagt in två diskussioner här forrut om leoparsgecko och om syrsor. Nu har jag bestämt mig o skaffa det o har pengar nu o allt så ska köpa allt snart
    Så min sista fråga är:

    Syrsor hur ska man bevara dom kan man ha dom i ett litet terrarim i ett skåp?
    O vad äter syrsorna?
    Samma frågor fast om mjölmaskar oxo?
  • MTJ
    • January 2010
    • 85

    #2
    Syrsor vill gärna ha de lite små varmt, runt 25 eller strax under blir fint om du inte tänkt odla.
    Syrsor äter de mesta, lite blandat fiskfoder och grönsaker körde jag med, gärna grönsaker med mkt vatten i. Det något problematiska är att få i dom vätska, utöver grönsaker med mycket vätska i så fungerar blötlagd bomull. Byta den ofta dock så den inte börjar mögla. Anledningen till att man inte bara sätter in en vattenskål är att de små genierna lyckas drunkna då.

    mvh

    Kommentar

    • MTJ
      • January 2010
      • 85

      #3
      Tillägg: Tygla dig själv i början och låt ödlorna vara ifred iaf första veckan.
      Se även till att terrariet är klart innan du hämtar hem ödlorna, så du hinner testa temperaturer och fundera lite på gömställen. Har du mer frågor då svarar jag gärna

      Kommentar

      • eriahl
        • April 2004
        • 5681

        #4
        Ville du slippa att bli galen på hanarna när deom spelar? Köp omogna honor. Har dom fått vingar är dom mogna. Men ägglägglinngsröret syns hur bra som helst innan dom är mogna oxå. GOTT om gömställen då nyömsade är mjuka och ses som ätbart av resten. Man kan ta t ex äggkartonger i en petbox så är det lätt att hålla koll på dom. En vanilg kork till petflaska med vatten funkar. Maten är som sagt altt. Körde mest med fiskmat flingor/tabletter när odlade. Såna dår små plastburkar blandgodis kommer i funkar iofs om det inte äör många syrsor. Bara att borra ett gäng små lufthål i locket. Sen är hussyrsor känsligare än andra tycker iaf jag.
        Mjölmask i petbox med havreflingor och t ex äppleskivor, morot mm som mat
        "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

        Kommentar

        • GN96
          • January 2010
          • 26

          #5
          Ursprungligen postat av eriahl
          Ville du slippa att bli galen på hanarna när deom spelar? Köp omogna honor. Har dom fått vingar är dom mogna. Men ägglägglinngsröret syns hur bra som helst innan dom är mogna oxå. GOTT om gömställen då nyömsade är mjuka och ses som ätbart av resten. Man kan ta t ex äggkartonger i en petbox så är det lätt att hålla koll på dom. En vanilg kork till petflaska med vatten funkar. Maten är som sagt altt. Körde mest med fiskmat flingor/tabletter när odlade. Såna dår små plastburkar blandgodis kommer i funkar iofs om det inte äör många syrsor. Bara att borra ett gäng små lufthål i locket. Sen är hussyrsor känsligare än andra tycker iaf jag.
          Mjölmask i petbox med havreflingor och t ex äppleskivor, morot mm som mat
          Okej om man nu har en låda/terrariu med syrsor i ungefär 25 grader o lufthål så länge är jag med. MEN! När man öppnar lådan flyger dom inte ut då? :O Det är det största problemet. Finns det inte typ något som man har i terrariumet ett litet hem för syrsorna o ibland kryper dom ut så blir det mat för ödlorna

          Kommentar

          • TelgeFoto
            • January 2007
            • 68

            #6
            1. Syrsor flyger nästan aldrig. Vet inte varför, de har utmärkta vingar.
            2. Det finns syrsautomater att köpa som de kryper ut ur en i taget.

            Kommentar

            Arbetssätt...