Syrsor

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • GN96
    • January 2010
    • 26

    Syrsor

    Hej!

    Basföda till leopardgeckos ska helst vara syrsor?.
    Eftersom jag tycker syrsor är extremt äckliga o vill helst inte ha några levande hemma.

    Så min fråga är kan man ha nedfrysta syrsor o tina upp dom sen o sen mata geckon med? Mjölmask har jag hört att dom gillar o maskar har jag inga problem med.
  • zoomi
    • August 2004
    • 829

    #2
    Finns det nedfrysta syrsor att köpa?
    Man ska inte mata för mkt med mask, kan bli för ensidigt och svårsmält.
    Annars kan du ju köpa gräshoppor, syrsor är ett helvete på natten... jag vet det av egen erfarenhet!

    Kommentar

    • GN96
      • January 2010
      • 26

      #3
      Ursprungligen postat av zoomi
      Finns det nedfrysta syrsor att köpa?
      Man ska inte mata för mkt med mask, kan bli för ensidigt och svårsmält.
      Annars kan du ju köpa gräshoppor, syrsor är ett helvete på natten... jag vet det av egen erfarenhet!
      ååh gräshoppor, asså jag har typ någon krypfobi med sånna djur Men jag tror det finns nedfrysta syrsor

      Kommentar

      • MTJ
        • January 2010
        • 85

        #4
        Om syrsor och gräshoppor är ett enormt bekymmer tycker jag gott man kan hoppa över djur som har detta som basfoder. Mjölmask är endast lämpligt som lite tilltugg, inget du bör mata i överdrift med.

        Kommentar

        • rödtoppen
          • June 2006
          • 3148

          #5
          Ursprungligen postat av MTJ
          Om syrsor och gräshoppor är ett enormt bekymmer tycker jag gott man kan hoppa över djur som har detta som basfoder.
          Bra sagt .
          / dtoppen /

          Kommentar

          • Christoffer_G
            • September 2009
            • 371

            #6
            finns ju gräshoppor på burk men vet inte om dom är lika bra som levande

            Kommentar

            • GN96
              • January 2010
              • 26

              #7
              Ursprungligen postat av Christoffer_G
              finns ju gräshoppor på burk men vet inte om dom är lika bra som levande
              På Burk?

              Kommentar

              • GN96
                • January 2010
                • 26

                #8
                Ursprungligen postat av MTJ
                Om syrsor och gräshoppor är ett enormt bekymmer tycker jag gott man kan hoppa över djur som har detta som basfoder. Mjölmask är endast lämpligt som lite tilltugg, inget du bör mata i överdrift med.
                mmh Jag hatar syrsor men om man inte kan göra på annat sätt får jag väl ha dom hemma då

                Kommentar

                • Christoffer_G
                  • September 2009
                  • 371

                  #9
                  yes dom är typ torkade finns på burk=) har sett det på någon sajt som säljer mat och tillbehör till terrarie djur=)

                  Kommentar

                  • GN96
                    • January 2010
                    • 26

                    #10
                    Ursprungligen postat av Christoffer_G
                    yes dom är typ torkade finns på burk=) har sett det på någon sajt som säljer mat och tillbehör till terrarie djur=)
                    Coolt Man kanske kan köra med det mest o ibland köpa levande som omväxling? Vad hette sidan?

                    Kommentar

                    • Christoffer_G
                      • September 2009
                      • 371

                      #11
                      Ursprungligen postat av GN96
                      Coolt Man kanske kan köra med det mest o ibland köpa levande som omväxling? Vad hette sidan?

                      kan man säkert göra:P..du får nog fråga nån som kan mer om detta:P..men ja har sett det iallfall=)..kommer inte igåh va sidan heter men hittar ja den så får du adressen=)..annars får du googla=)

                      Kommentar

                      • MTJ
                        • January 2010
                        • 85

                        #12
                        Jag hade aldrig någonsin haft frystorkat foder som bas till mina leopardgeckos. Jag vet däremot inte hur mycket som faktiskt går förlorat i detta, men jag lovar dig att du kommer få reda på det om du ställer från på repti.net.

                        Det jag kan säga på rak arm är att det blir väldigt mycket dyrare att mata med frystorkat. Dessutom kommer du få problem med att få ödlorna att äta dem, det säljs små fat som "hoppar" som man lägger de frystorkade syrsorna på, annars ser inte ödlorna det som något intressant. Hela grejen känns väldigt fel i mina ögon.

                        Kommentar

                        • GN96
                          • January 2010
                          • 26

                          #13
                          Ursprungligen postat av MTJ
                          Jag hade aldrig någonsin haft frystorkat foder som bas till mina leopardgeckos. Jag vet däremot inte hur mycket som faktiskt går förlorat i detta, men jag lovar dig att du kommer få reda på det om du ställer från på repti.net.

                          Det jag kan säga på rak arm är att det blir väldigt mycket dyrare att mata med frystorkat. Dessutom kommer du få problem med att få ödlorna att äta dem, det säljs små fat som "hoppar" som man lägger de frystorkade syrsorna på, annars ser inte ödlorna det som något intressant. Hela grejen känns väldigt fel i mina ögon.
                          Okej jag får la stå ut med syrsor då haha

                          Kommentar

                          • Metalbitch
                            • June 2009
                            • 118

                            #14
                            Ursprungligen postat av GN96
                            Okej jag får la stå ut med syrsor då haha

                            öken syrsorna låter typ ingenting, ger det till mina 2 skäggisar
                            Everything you have touched is fu**ed

                            Kommentar

                            Arbetssätt...