Nytt Projekt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nubi
    • March 2009
    • 9026

    #16
    Ursprungligen postat av Pear
    Terrarie=100x50x60
    Har finkornig sand som bottensubstrat
    Har en grotta på varma delen och en grotta på svalare delen, har också en fuktgrotta. Funderar nu på hur jag skall lägga värmemattan, blir väl att ta bort lite av frigoliten i botten och lägga mattan under terrariet.
    De olika grottorna du har i karet låter bra det. Ha inte värmemattan allt för nära frigoliten då den kan smälta! (fick jag lära mig the hard way)
    Bästa är att ha värmemattan på halva eller 1/3.de av karet.
    Du kan säkert ha mattan under terrariet, men kolla bara så att byrån pallar av det.

    Låter som en toppen terrarium för leopardisar

    Ursprungligen postat av Avendesora
    Rekomenderar varmt att välja privata uppfödare till dina leopardgeckos, bättre priser och oftast friskare djur.
    Jag håller med! Då får man se båda föräldrarna, se hur de har det, kolla om de är friska och pigga.
    Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

    Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
    Fiskbloggen

    Kommentar

    • Christoffer_G
      • September 2009
      • 371

      #17
      ödlor som säljs på zoobutiker brukar inte vara i så bra skick om ja inte är ute och cyklar så det ska man nog akta sig för

      Kommentar

      • Nubi
        • March 2009
        • 9026

        #18
        Man ska INTE köpa ödlor från vilken butik som helst, Finns flera butiker som är kunniga och kan om sina reptiler. men så finns det butiker som inte kan ett smack.

        Hoppas du hittar ngn i närheten som föder upp ödlorna Såg häromdagen att det fanns leopardgecko i en mer röd/beige färg såg riktigt snyggt ut
        Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

        Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
        Fiskbloggen

        Kommentar

        • Pear
          • September 2007
          • 256

          #19
          Uppfödare i Västerås.
          PETER
          240L Saltvatten
          Terrarie

          Västerås

          Kommentar

          • malawifisken
            • August 2008
            • 969

            #20
            Stannade detta upp eller vad hände?
            Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89

            Kommentar

            Arbetssätt...