Vattenagam på rymmen

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • eriahl
    • April 2004
    • 5681

    Vattenagam på rymmen

    Var på ett zoo idag och en vattenagam råkade rymma när den lyftes ur terrariumet. Jag lyckades fånga den med en snabb rörelse genom att den bet tag i pekfingret. Bara bortåt 35-40cm med svansen men blev ett pyttelitet hål ändå. Sen tjatade sonen om att han ville ha en sån ödla. Lite orolig vad för litet sadistiskt monster till son man har.
    "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO
  • karrokaja
    • March 2006
    • 5388

    #2
    haha!! skön unge du har!

    Dom är inte giftiga va? agamen asså inte barnet:P

    Blev biten av en ödla i italien och trodde att den var som vilken svensk ödla som helst, men tydligen kunde man bli ganska kraftigt påverkad av giftet, jag fick feber och lite ont i huvudet våran guide höll kontakt med sjukrådgivningen och dom sa att om jag får svårt att andas så är det sjukan direkt. men det hände aldrig så vi käkade äkta italiensk pizza. mmmm.
    Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
    kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
    Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
    I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

    Kommentar

    • eriahl
      • April 2004
      • 5681

      #3
      Kanske var bakterier i saliven som gav problem. Finns inte direkt många giftiga, 2st väl, ödlor. Att sticka sig på en fisks hårda bröstfena kan ge riktiga infektioner. En bekant fick in en pictusmals bröstfena. Blev inte så skönt med svullnad.
      Men hoppet om rätt intresse finns iaf hos sadisten.
      "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

      Kommentar

      • karrokaja
        • March 2006
        • 5388

        #4
        jo det kanske var en bakterie ödla. men hur blir så fulla va bakterier? typ asätare.
        Den svenska snoken kan ibland vara giftigare än huggormen pga av alla bekterier den har i munnen.

        Den enda giftiga ödlan jag hört talas om var nån läskig orange/svart grej, den såg ut som en missanpassad jättesalamandern i öknen.
        Den var tydligen skitgiftig.
        Och så denna som jag blev biten av men det är säkert som du säger att det är bakterier i käften so orsakar förgiftningen

        Reptiler och akvarium is tha shit. men också andra djur
        Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
        kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
        Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
        I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

        Kommentar

        • drd
          • March 2004
          • 5586

          #5
          Vattenagamer kan bitas på rätt bra fanimej
          Hade en sån i min ungdom som var nöjd när man skulle mata han med nyfödda musungar några gånger i veckan.
          Minns att den nån gång bet mig i näven vid mattajm oxå.
          ________________________________________________

          Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

          Kommentar

          Arbetssätt...