Vad har ni för terrariedjur ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • koffra
    • February 2006
    • 147

    Vad har ni för terrariedjur ?

    Lite nyfiken vad ni akvarister har för djur i terrarium hemma ?
    Själv är det mestadels ormar hemma. Det är en allskön blandning men huvudgrenen består av div arter med huggormar i viperasläcktet. Men en del snokar , pytons , boor skallerormar mfl finns här med . En trio med reeves kärrsköldpaddor finns här med .

    Tot så är det i runda slängar ca 30-40 ormar hemma just nu . När det kläcks ungar så kan det bli uppåt 100 djur här hemma .
  • NIC
    • January 2008
    • 5121

    #2
    Flickvän!

    http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

    Kommentar

    • travianplayer
      • October 2009
      • 1201

      #3
      Ursprungligen postat av NIC
      Flickvän!
      haha hadde eldbukssalamandrar förut är det terarie djur?
      Jag har ej dyslexi så känn er hemma att klaga på min stavning.

      Kommentar

      • TelgeFoto
        • January 2007
        • 68

        #4
        Klockgrodor, Bombina orientalis. Oerhört rara och kärleksfulla djur. Dyra i drift vintertid om man ska köpa levande syrsor för 4 spänn styck till dem.

        Kommentar

        • koffra
          • February 2006
          • 147

          #5
          Haha , ja flickvännen

          Klart eldsalamandrar räknas som terrariedjur Trevliga små krabater !

          Orientalisar är vackra ! Har aldrig haft själv iof , men kan man inte mata dom med röda mygglarver ? Om du har många så kanske det lönar sig med att ha en lite kackerlacksodling hemma , väldigt produktivt och minimalt med skötsel . Sen kan man ju mata firrarna med överskottet

          Kommentar

          • gustinger
            • October 2009
            • 215

            #6
            Har en "liten" älskling på 55 cm, Skäggagam, som jag håller på att bygga större "lägenhet" till, hon går i ett 190X70x80cm nu men känner att hon vill ha mer, dock så börjar hon göra sig redo för vinter dvalan nu, så snart ser jag inte henne på 3 månader
            56l Agassazii Fire Red
            80l Nigerian Yellow
            112l Transvestitus
            240l Vejita II + scalar

            Kommentar

            • TelgeFoto
              • January 2007
              • 68

              #7
              Näe, de äter bara levande foder, verkar för korkade för att förstå att något som inte rör sig går att äta. Kackerlacksodling låter som en bra idé, ska testas. Tack för tipset!

              Kommentar

              • koffra
                • February 2006
                • 147

                #8
                Kul att höra gustinger att du ska bygga större

                Telgefoto. Jag kan rekomendera en art som kallas argentinsk kackerlacka eller dubia.
                De blir lite större , men otroligt lätta att sköta ! Hör av dig med ett pm till mig om du är intresserad av en startkultur . I så fal kan jag nog fixa ihop nåt bra .

                Kommentar

                • eriahl
                  • April 2004
                  • 5681

                  #9
                  Vanliga maggot på fiskeaffärer eller zooaffärer. Kläck endel så får grodorna lite sysselsättning på köpet.
                  "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

                  Kommentar

                  Arbetssätt...