Syrsa på rymmen

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mud
    • July 2009
    • 9

    Syrsa på rymmen

    H-e!
    En syrsa har rymt och sjunger och spelar för mig varje natt.
    Jag håller f-n på att bli knäpp.
    Kan inte sova och kan inte hitta syrsan.
    Jag hör ju hans musicerande, smyger nära inpå, men kan lik förbannat inte upptäcka honom.
    Vad göra?
  • garjzla
    • June 2007
    • 273

    #2
    Haha, har själv haft detta problemet många gånger då jag under många år haft skäggagamer
    Bästa sättet att fånga dom är faktiskt att införskaffa katt min katt löste alltid det problemet på några dagar men annars dras dom ju till fukt eller frukt så kanske en uppochner vänd burk med ett litet hål i och lite frukt i? och sen kolla det dagen efter?

    Kommentar

    • eriahl
      • April 2004
      • 5681

      #3
      Lycka till. Räcker att ha spelande hanar i rum bredvid så undrar man vad sjutton håller man på med. Har oxå varit i den sitsen. Den lilla rackaren rusade ofta runt bakom taklist. Sen fanns en gammal timmervägg oxå som hade x-antal små springor. Men slet ner en list och fick tag i den tillslut. Den blev snabbt grodmat förövrigt.
      "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

      Kommentar

      • mud
        • July 2009
        • 9

        #4
        Den där fuktfällan låter smidigast - men i natt gjorde jag något liknande eriahs listborttagning - jag drog ut spis och ugn och kyl och frys, hittade ingen syrsa och lade mig på golvet i fosterställning och skulle just till att börja gråta när den lille rackaren plötsligt stod bara någon decimeter framför mina ögon och gjorde små konster med sina långa antenner.

        Under de nätter han plågade mig fantiserade jag om olika sätt jag skulle döda honom på, men när han nu stod framför mig tyckte jag plötsligt synd om honom, jag menar, han har ju faktiskt inte bett om att få komma hem till mig för att bli käk åt ett gäng 20 centimeters västafrikanska slamkrypare.

        Så jag släppte ut honom i den svenska sommaren.
        Hoppas han inte ställer till problem för sig själv eller någon annan.

        Kommentar

        • eriahl
          • April 2004
          • 5681

          #5
          Du kanske skämtar men man ska aldrig släppa ut djur i naturen som inte hör hemma här
          "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

          Kommentar

          • mud
            • July 2009
            • 9

            #6
            Jo, man har ju hört om vissa trista konsekvenser i t ex Australien, men en liten syrsa i Malmö tror jag inte är hela världen.

            Kommentar

            • eriahl
              • April 2004
              • 5681

              #7
              En hona hade iofs varit allra värst.
              "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

              Kommentar

              Arbetssätt...