Hallå!!!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jessi77
    • July 2006
    • 157

    Hallå!!!!

    Hej!

    Tänkte höra om det är någon som vet vart jag kan få tag i en tillräckligt stor bur till min nymfer? Minimi (innermått) L:120cm B:70cm H:80cm som är enligt den nya lagen.... Har hittat 1 men där är det 2cm för lite på längden

    Hoppas någon vet
  • Maria - Sjöjungfru

    • January 2004
    • 4236

    #2
    Maria - Sjöjungfru

    Kommentar

    • Jessi77
      • July 2006
      • 157

      #3
      TACK för snabbt svar!! Men frågan är om innermåttet verkligen är 120... brukar vara de yttre måttet som räknas. Sen står det ju inte hu hög själva buren är (utan ställning)
      Tror oxå att gallret tyvärr e för brett
      Om man nu måste bygga själv finns det någon som har nån bra sida eller kanske t o m vet nån som bygger?

      Kommentar

      • eriahl
        • April 2004
        • 5681

        #4
        Tror inte man får mer än 4-6år på kåken för 2cm för kort bur. Men ju större ju gladare fåglar iofs
        "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

        Kommentar

        • surinam
          • September 2007
          • 673

          #5
          Bäst är det att bygga en bur själv, då får du de mått över L80 du vill ha.
          1 st malkar
          1 st gulpannad amasonpapegoja (surinam)

          Kommentar

          • lenis3
            • June 2004
            • 2254

            #6
            funderat på att bygga en egen bur? det gjorde jag till mina undulater.
            Min zoon
            Akvarier + undulaterna Polly och Pelle

            Kommentar

            • cattus
              • August 2007
              • 167

              #7
              Det finns åtminstone 1 bur hos Imazo, som butikerna kan beställa in; EU Space(om jag inte kommer ihåg fel), den har delad/två utdragbara bottnar. Har också kommit en annan variant(ny), men jag vet inte om det var parakit eller undulatgaller på den. Den var iallafall 120 cm.
              Allt går om man vill...

              Kommentar

              • Jessi77
                • July 2006
                • 157

                #8
                Ursprungligen postat av cattus
                Det finns åtminstone 1 bur hos Imazo, som butikerna kan beställa in; EU Space(om jag inte kommer ihåg fel), den har delad/två utdragbara bottnar. Har också kommit en annan variant(ny), men jag vet inte om det var parakit eller undulatgaller på den. Den var iallafall 120 cm.
                Innermåttet är inte 120 på den buren, men tack ändå!
                Ska nog ta och bygga en själv kan man ju göra den högre oxå, för höjden har man ju plats för
                Några förslag om hur ja gör? Nån sida med tips eller så?

                Kommentar

                Arbetssätt...