Undular problem

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ajax
    • November 2006
    • 19

    Undular problem

    Asså , jag har nu 2 st undulater och jag har haft den ena i ca 2 månader och det blev en kille och han va jätte tam . Men jag går ju i skolan så jag tyckte synd om honom så jag köpte honom en hona och nu vill han ens inte sitta på fingret :/ det är lite surt för han va så tam . Men går det att behålla honom tam på något sätt ? Skulle gärna vilja veta . Mvh Alexandra
  • lenis3
    • June 2004
    • 2254

    #2
    jag tror det enda som hjälper är träning.. tyvärr blir det nog så att han föredrar en art-kompis framför dig.. :/ lite surt
    Kanske kan du pröva locka honom med godis?

    Själv har jag två undulater, Polly som sitter på fingret och Pelle som bara sitter på fingret om han får hirs

    Du får tänka såhär: att hans liv har förbättrats sen han fick en hona, han är alltså gladare fast du blir lite ledsnare
    Min zoon
    Akvarier + undulaterna Polly och Pelle

    Kommentar

    • Becka
      • August 2006
      • 61

      #3
      Det är också svårare att tämja en fågel då den får en hona/hane som sin partner. Dem blir ofta väldigt fästa vid varandra. Så det kan bli krångligt att få honom riktigt tam lika fort. Men visst går det. Bara med envishet, träning och att du spenderar mycket tid med dem så går det. Bara att dem känner sig lugn och trygg med dej så ska det nog gå bra.
      Becka

      Kommentar

      Arbetssätt...