Kön på undulatunge

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    Kön på undulatunge

    Hej
    Jag köpte nyss en gul undulat, som verkar vara rödögd. Har förstått det så, att vissa färgvarianter inte följer reglerna för hur vaxhuden ska se ut på hanar och honor. Hur ska vaxhuden på en rödögd lutinounge se ut, om det är en hona?
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri
  • Lenmar
    • February 2004
    • 6154

    #2
    Har du tre undulater nu då? Beige-brun men inte blå väl??? Min vita albinohona var rosabeige.
    Senast redigerad av Lenmar; 02 November 2006, 23:07.
    Goa hälsningar, Maria Min hemsida
    Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      #3
      Den andra honan fick flytta, det hände inte mycket på kärleksfronten, de verkade mest tycka att den andre var i vägen

      Om jag minns rätt, så har honungar ljusblå vaxhud, med vitt runt näsborrarna, medan hanungar har mer lila vaxhud, utan så mycket vitt.

      Här är i alla fall en bild på min nya undulat Sol:
      Bifogade filer
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • Lenmar
        • February 2004
        • 6154

        #4
        Om det ör "Lööv" du är ute efter, och nya undulatisar, så är det smartaste att köpa en vuxen säker hona!
        Goa hälsningar, Maria Min hemsida
        Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

        Kommentar

        • Maria - Sjöjungfru

          • January 2004
          • 4236

          #5
          Jag har för mig att man kan titta på fötterna på ungarna. Hanar har mörkare lite gråblåare fötter medans honornas är mer rosafärgade. I alla fall på vanliga undulater.
          Maria - Sjöjungfru

          Kommentar

          • Inka
            • July 2005
            • 1233

            #6


            Detta var vad jag hittade. Jag tycker att din undulat ser ut som en hona. Lutinohanar kan ju ha helt rosa vaxhud och den ser snarare ut som om den är vitaktig runt näsborrarna.
            Tre akvarium, 350 l och 2x240 l, fyra huskatter, attan så många fåglar och två belgisk vallhund/groenendael

            www.kvitter.n.nu

            Kommentar

            • Shepard

              • March 2003
              • 13992

              #7
              Tack Låter bra att du tror att det är en hona, eftersom min opalin är en hane.
              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
              Min profil
              Mitt galleri

              Kommentar

              Arbetssätt...