Kläckningstid?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    Kläckningstid?

    Har fyra undulater, två hanar och två honor, och nu har en av honorna lagt tre (än så länge) ägg i holken, hur lång tid tar det för äggen att kläckas? Födde upp en kull nymfparakiter för längese´n, antar att det är ungefär samma, men minns inte riktigt.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri
  • Dexter
    • December 2009
    • 984

    #2
    Det var länge sedan jag hade undulater och fick några kullar men jag är ganska säker på att det tog 18 dagar för äggen att kläckas. Lycka till!
    /Dexter

    75 liter mix, 220 liter mix

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      #3
      Ok, tack Faktum är att alla fyra är i samma bur, och det är ändå lugnt, de håller sams. Men honan tar hand om äggen, hon är i holken titt som tätt.
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • Dexter
        • December 2009
        • 984

        #4
        Hade efter den första kullen också två par i samma bur vill jag minnas och det fungerade bara bra. Det ska nog inte vara några som helst problem. Uppdatera gärna om hur det går.
        /Dexter

        75 liter mix, 220 liter mix

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          #5
          Har hört att särskilt häckande honor kan vara griniga, men hon är sansad mot de två andra, och ändå har de inte levt ihop särskilt länge. Ok, får se om några veckor hur det har gått, om äggen blir nå´t
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • Dexter
            • December 2009
            • 984

            #6
            De är ju så söta när de har blivit lite befjädrade, små dunbollar, så någon bild hade varit kul att få se så småningom.
            /Dexter

            75 liter mix, 220 liter mix

            Kommentar

            • Shepard

              • March 2003
              • 13992

              #7
              Ja, det kommer säkerligen bilder Har nyligen förevigat nykläckta av en annan (mindre söt, men inte desto mindre vacker) sort.
              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
              Min profil
              Mitt galleri

              Kommentar

              • Shepard

                • March 2003
                • 13992

                #8
                Nu har det kommit ett fjärde ägg
                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                Min profil
                Mitt galleri

                Kommentar

                • Inka
                  • July 2005
                  • 1233

                  #9
                  Schpännande!
                  Tre akvarium, 350 l och 2x240 l, fyra huskatter, attan så många fåglar och två belgisk vallhund/groenendael

                  www.kvitter.n.nu

                  Kommentar

                  • Shepard

                    • March 2003
                    • 13992

                    #10
                    Ett femte blev det, får se hur många som kläcks.
                    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                    Min profil
                    Mitt galleri

                    Kommentar

                    • Inka
                      • July 2005
                      • 1233

                      #11
                      Jag ska hålla tummarna! Efter nyår är det dax att köra igång ett par av mina undulater!
                      Tre akvarium, 350 l och 2x240 l, fyra huskatter, attan så många fåglar och två belgisk vallhund/groenendael

                      www.kvitter.n.nu

                      Kommentar

                      • Shepard

                        • March 2003
                        • 13992

                        #12
                        Ursprungligen postat av Inka
                        Jag ska hålla tummarna! Efter nyår är det dax att köra igång ett par av mina undulater!
                        Tack Har aldrig haft undulatungar, däremot nymfparakitungar.
                        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                        Min profil
                        Mitt galleri

                        Kommentar

                        • Inka
                          • July 2005
                          • 1233

                          #13
                          Nymfar blir det här också senare. Jag har en vithuvad lutino och en vithuvad pärl. Om 16 dagar ska jag ner till Jan Högberg på Vildmarksfarmen och hämta ett par vithuvade pärl, split brokiga och så vanliga isabellpärl!
                          Hittills har jag haft två kullar kanariebebisar.
                          Katarinaparakiterna fick en unge som skadades och dog och mina rödhuvade papegojamadiner behöver träna. De matade fint men "glömde" värma ungarna. Det är normalt att de slutar värma efter tio dagar men mina tyckte det var dax efter fem. Funderar på att skicka dem på föräldrakurs!

                          Jag glömde skriva vad jag håller tummarna för... givetvis för att det ska bli ett gäng superfina ungar hos dig!
                          Tre akvarium, 350 l och 2x240 l, fyra huskatter, attan så många fåglar och två belgisk vallhund/groenendael

                          www.kvitter.n.nu

                          Kommentar

                          • Shepard

                            • March 2003
                            • 13992

                            #14
                            Ok En del fåglar alltså. Mamma är en lutino vid namn Sol, och pappa, hmm... Har ju fyra tillsammans, så antingen är det Aqua eller Zephyr som är pappa
                            Bifogade filer
                            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                            Min profil
                            Mitt galleri

                            Kommentar

                            • Inka
                              • July 2005
                              • 1233

                              #15
                              Jag älskar undulaternas färggenetik. Det finns ju så många färger! Var tvungen att fuska och räkna ut vad dina ungar kan få för färger. Om pappa är Aqua blir hanungarna gröna normaltecknade och honungarna gröna opaliner. Fast undulater bär ju oftast på en massa dolda anlag också...
                              Med Zephyr blir ungarna hälften vanliga gröna och hälften mörkgröna.
                              Kanske du redan har koll på det här men jag kunde bara inte låta bli!
                              Jag är för övrigt galen i opaliner och har en hona som ser väldigt mycket ut som Aqua.
                              Tre akvarium, 350 l och 2x240 l, fyra huskatter, attan så många fåglar och två belgisk vallhund/groenendael

                              www.kvitter.n.nu

                              Kommentar

                              Arbetssätt...