Färgundulat?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #16
    Ursprungligen postat av Maleficum
    Beroende på vad föräldrarna har för dolda anlag så kan ju ungarna få lite olika färg. Men om föräldrarna inte har något dolt så kommer alla hanar bli standardgröna med split för blå opalin ino och honorna kommer bli gröna opalin med split för blå.

    Är hanen himmelsblå eller kobolt? Du råkar inte veta vad deras föräldrar har för färg?
    Jag gissar att han är kobolt, osäker på vad man kallar färgen, men om du går in på "min zoon" här nedan, så har jag bilder på dem där. Bilderna är ett antal år, de bor numera ensamma i en stor bur.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • Maleficum
      • January 2008
      • 89

      #17
      Ursprungligen postat av Micke_A
      Jag gissar att han är kobolt, osäker på vad man kallar färgen, men om du går in på "min zoon" här nedan, så har jag bilder på dem där. Bilderna är ett antal år, de bor numera ensamma i en stor bur.
      Han ser himmelsblå ut =) Spännande att se vad ungarna får för färg sen så får man ju reda på om de har några dolda anlag också.
      He who fights and runs away will live to fight another day.
      (\_/) (\_/)
      (^^) (^^)
      (’’)(’’) (’’)(’’)

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #18
        Ursprungligen postat av Maleficum
        Han ser himmelsblå ut =) Spännande att se vad ungarna får för färg sen så får man ju reda på om de har några dolda anlag också.
        Ok Ja, det är alltid spännande att se vad det blir. Ett vildfärgat nymfparakitpar jag hade när jag var yngre fick en unge (troligtvis en hona) som var pärlfärgad. Vid ett senare tillfälle när jag var samma affär som jag köpte honom i (den är numera nerlagd) så hade de en mörkt lila opalin.
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • Maleficum
          • January 2008
          • 89

          #19
          Ursprungligen postat av Micke_A
          Ok Ja, det är alltid spännande att se vad det blir. Ett vildfärgat nymfparakitpar jag hade när jag var yngre fick en unge (troligtvis en hona) som var pärlfärgad. Vid ett senare tillfälle när jag var samma affär som jag köpte honom i (den är numera nerlagd) så hade de en mörkt lila opalin.
          Min ena hane jag har nu är kobolt viol opalin (ser mörkt lila ut) =) har nästan en hel palett i färgerna på mina undisar just nu.
          He who fights and runs away will live to fight another day.
          (\_/) (\_/)
          (^^) (^^)
          (’’)(’’) (’’)(’’)

          Kommentar

          • Shepard

            • March 2003
            • 13992

            #20
            Ursprungligen postat av Maleficum
            Min ena hane jag har nu är kobolt viol opalin (ser mörkt lila ut) =) har nästan en hel palett i färgerna på mina undisar just nu.
            Ja, kollade på din zoon, fina fåglar
            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
            Min profil
            Mitt galleri

            Kommentar

            • Maleficum
              • January 2008
              • 89

              #21
              Ursprungligen postat av Micke_A
              Ja, kollade på din zoon, fina fåglar
              Inte lagt in nya bilder där på evigheter! Är bara två av undulaterna som jag fortfarande har vid livet (Fjalar och Nadia) men har ytterligare åtta som jag inte har på bild där bla två egenuppfödda sötnosar!
              He who fights and runs away will live to fight another day.
              (\_/) (\_/)
              (^^) (^^)
              (’’)(’’) (’’)(’’)

              Kommentar

              • Yollis
                • February 2010
                • 479

                #22
                vi hade en himmelsblå hane "Jussi" och en gul hona "Chickolina" de fick ett par kullar och de blev bara blå och gula ungar, undulat ungar är verkligen fula som små nykläckta
                sen hade vi X antal efter Jussi och Chickolina innan vi avskaffade fåglarna helt. Undulater är kul fåglar!
                /Cicci - akvarie-rookie! ~100l fiskburk, projekt m bilder

                "Happy Wife - Happy Life"

                Kommentar

                Arbetssätt...