fåglar och akvarium?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Sandra87
    • March 2010
    • 79

    fåglar och akvarium?

    hur går det för er som har akvarium och fåglar i samma hus?

    Jag har varit fågel ägare för ett antal år tillbaka (två undulater och en nymfparakit)
    Jag undrar ju såklart hur det går att ha både akvarium och fåglar, nu tänker jag mest på fritt flygande undulater lixom .

    Jag har ju tänkt skaffa fåglar, undulater, men då börjar jag ju fundera på om det kan vara dåligt om man har 3 akvarium, tänkte mest på om dom förstör eller öppnar luckor på ljusrampen osv.. hur sköter ni sånt?
    eller gör era fåglar nått mot akvariumen?

    Vill veta allt om hur det är att ha fåglar med akvarium. så jag vet vad jag ska tänka på OM det blir så att jag skaffar fåglar ^^
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    #2
    Tätt täckglas behövs. Jag har tyvärr råkat ut för att en friflygande undulat dränkt sig i ett akvarium som inte hade heltäckande täckglas; de vill bada och sen kommer de inte upp.
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

    Kommentar

    • Johan0201
      • June 2007
      • 708

      #3
      så länge du har täckglas ser jag inte att det skulle vara några problem
      1* 540 liter med SA/CA ciklider
      9* 70 liter odlingskar, sällskapsfiskar,ancistrus mm

      www.tvspel.ifokus.se

      Kommentar

      • Sandra87
        • March 2010
        • 79

        #4
        Okej, ja.. det är ju det jag inte vill, att dom skulle råka dränka sig.. 2 av mina kar har ju ljusramp som täcker helt, men sen har 100l en liten "matningslucka" på ljusrampen, har ju tänkt att då kanske dom lyckas öppna den, för den är ju väldigt lätt.. borde inte vara några svårigheter för fåglar att öppna den..

        för att lösa det kanske man kan fixa någon tyngd på insidan.. hur, det får jag väl lista ut den sagen jag skaffar fåglar i sånna fall

        det större, 550l har ett sämre täckglas, av plast. ligger inte helt tätt..
        ett hemmabygge.
        hm... blir lite att fundera över...

        tack för svaren

        Kommentar

        Arbetssätt...