Vad är det röda för något?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • eriahl
    • April 2004
    • 5681

    Vad är det röda för något?

    Såg 2st svalbon ca 1 meter ifrån varandra idag som var sprayade med rött. Det finns bara 2st bon där. Det ena var tomt men minst en unge i andra och en vuxen flög iväg när jag kom. Kan det vara något mot kvalster? Är det bara någon som hoppats att bli av med fåglarna? Det är på inhägnat område och inga problem att slå ner bona med handen så undrar vad sjutton det är. Någon här som har koll på vad det kan vara?
    Bifogade filer
    "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO
  • Guest

    #2
    Ser katten ut som ungen har färg på sig med, och sjuka jävlar finns det ju.

    Tror du man sprutar nåt mot kvalster på ungarna med?
    Iof hoppas jag på det, då sover jag bättre...

    Kommentar

    • eriahl
      • April 2004
      • 5681

      #3
      Vete sjutton vad det kan vara. Nog för att det kom lite grafitti på någon sten när dammarna var tomma men det är flera år sen. Skulle "grafittifolk" traska dit så skulle knappast bara fåglarna eller deras bon få en dusch. Bona sitter under tak över terassen på jobbstugan en liten bit in i bushen. Japp. Bushen jag tvingar ut familjen i ibland.
      Så irriterande när man vill veta. Jag kan inte se någon logisk förklaring till det. Spray mot kvalster är mest önsketänkande. Vill så gärna veta vem och varför. Den det skulle kunna vara hade helt enkelt slagit ner bona dessutom. Ett fall för Sherlock Holmes.
      "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

      Kommentar

      • Katka
        • March 2009
        • 109

        #4
        Tjahah, det var allt knivigt.

        Hur högt sitter de där bona? Vem äger ladorna eller förrådsbyggnaderna de sitter i? Vems intresse skulle det kunna vara att bli av med svalorna? Kan ändå vara så att ungdomar har roat sig. Någon idiot kan t o m kalla det för 'konst'. Heh! Performance i ladan eller något. Hoppas "punkarsvalorna" klarar sig i alla fall. Har själv just splashat 20 L slamfärg på husväggen och dinglat på det heta plåttaket. Har lyckats söla ned det vita runt fönstren också så idag skall det tvättas. Man kan se rött pga flera orsaker...

        MVH

        Sherlock K.

        Kommentar

        • eriahl
          • April 2004
          • 5681

          #5
          Det är tydligen 3st gaphalsar i boet. Färgen verkar inte skadat någon iaf. Boet är ovanför soffan där jag gjort en fin liten ring
          Bifogade filer
          Senast redigerad av eriahl; 02 July 2009, 03:50.
          "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

          Kommentar

          • Katka
            • March 2009
            • 109

            #6
            Heips!

            Fråga de andra som använder byggnaden. Någon har möjligtvis fått svalskit i kaffemuggen och blivit förbannad. Hur som helst, man måste i alla fall stå på bordet eller använda stege för att nå så högt.

            Kommentar

            • eriahl
              • April 2004
              • 5681

              #7
              Det är en person och "hans privata stuga" men det är inte hans såklart. Men ryggradslösa högre chefer långt bort i landet verkar aldrig vågat eller brytt sig. Det drabbar ju inte dom ändå. Det är t o m en före detta lokal chef som gått i pension. Gör saken ännu bättre. Men han skulle aldrig spraya färg på "sin" stuga. Inga större problem att komma åt boet från terrassgolvet dessutom.
              Skönt att fåglarna inte drabbats men så otroligt nyfiken på orsaken och vem. Får kontakta något medium så klarhet bringas i denna fråga.
              "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

              Kommentar

              • Katka
                • March 2009
                • 109

                #8
                Tjo-haaa! Vad om du skulle fråga pensionären om han vet om det färgade boet... Förresten, vad skulle du göra om du via clairvoyance (Sibylla vid korvkiosken?) eller på annat sätt fick veta vem som färgat boet? Skulle det bli en gammelbiblisk hämnd med färgsprayflaska eller en mera förlåtande men tillrättavisande attityd? Amen...

                Kommentar

                • eriahl
                  • April 2004
                  • 5681

                  #9
                  Nja att träffa honom är inte lockande. Absolut inte utan sällskap som t ex familjen. Det är en speciell historia kan man säga. Nu är han dessutom senil light. Sorgligt även om han varit/är på sitt sätt.
                  Jag har oftast en stubin på ca en himla massa många km. Så skulle bli en liten pratstund om varför med personen ifråga.
                  "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

                  Kommentar

                  Arbetssätt...