underlat och nymfparakit

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Black_666
    • October 2003
    • 475

    underlat och nymfparakit

    jag har hört att man inte ska ha dessa artet tillsammans då nymfparakiten kan vara våldsam mot underlaten. men av egen erfatenhet vet jag att det inte alls behöver vara så, har en av varje och underlaten gör nästan som han vill. dessutom är dom kära och nymfparakiten lägger ägg nåja, det kommer aldrig att bli något.

    hur som helst, varför envisas min underlat med att hänga upp och ner när han ska sova? och hur gör jag för att nymfparakiten ska få lite självförtroende? hon är så vacker när hon sträcker på sig, jag vill att hon ska göra det jämt.
    Black Molly
  • Tricella
    • October 2002
    • 1052

    #2
    Undulat och Nymfparakit fungerar bra tillsammans. Jag har haft (tidigare) en stor bur där ett par Nymfparakiter gick tillsammans med ett par undulater.

    Jag har ingen aning om varför din Undulat sover upp och ned, men av erfarenhet vet jag att det är ena lustiga krabater som det inte är alldeles lätt att förstå sig på. ;-)

    Självförtroende? Nymfparakit...???? (Nu fattar jag inte riktigt)*s*

    Kommentar

    • Black_666
      • October 2003
      • 475

      #3
      Hon satt hopsjunken som en rädd duva istället för att sträcka på sig. När hon sträcker på sig så ser man att hon är mer åt papegoj-hållet.

      Hur som helst varade inte kärleken och en seperation blev nödvändig. (Hon la ägg och tyckte att han var puckad som inte hjälpte till att ruva = prakt bråk...) Då han har fått komma till ett nytt hem söker vi nu med ljus och lykta efter en nymfparakithane som är minst 3år men gärna som hon, 7år, för trevliga stunder. Om någon vet någon som har en nymfparakithane som är 3-7år och behöver en tjej eller ett nytt hem så är våra dörrar vidöppna. Även förslag mottages med glädje! Allt under 1000kr är faktiskt av intresse
      Black Molly

      Kommentar

      • Morellen
        • November 2003
        • 4349

        #4
        annonser har en egen plats på zoopet - även om detta verkar vara en kontaktannons...
        http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=125188

        "Tänk om fiskar hade djupa akvarier med hallonsaft och bibliotekarier"
        (ur "vända på ända" - en ljuvlig bilderbok jag snubblat över på jobbet)

        Kommentar

        • Black_666
          • October 2003
          • 475

          #5
          du har förvisso rätt i att annonser har ett eget ställe, men det är bara för fiskar och annat vattenlevande.
          Black Molly

          Kommentar

          Arbetssätt...