Vilken vild fågel är detta? ( Hittat fjädrar.)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • AnnikaW
    • August 2003
    • 343

    Vilken vild fågel är detta? ( Hittat fjädrar.)

    Hej.

    Finns det nån fågelkunnig som vet vilken fågel dessa fjädrar kom från? Gbg-trakten.
    Hittade en hög med fjädrar (rovdjuräten fågel) och såg nåt som glimmade rött. Nyfiken!

    Det röda är en fortsättning av den hårda mittendelen av fjädern.
    Det fanns två olikfärgade dunfjädrar som var grå innerst och den del av fjädern som syns när den sitter på fågeln var ljusbrun och gräddfärgad.


  • AnnikaW
    • August 2003
    • 343

    #2
    Nu har jag googlat och själv kommit fram till vad jag tror det är!
    En sidensvans.

    Kommentar

    • MonkanS
      • December 2011
      • 861

      #3
      En stackars pippi som festat lite hårt på rönnbär och fallit offer för en katt eller räv när den trillat ner på backen.. stackarn. Inte lätt när man blir full av maten..
      Juwel 180 l + räkkub aquael 20 l
      http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=155429

      Ordning är till för idioter - Genier behärskar även kaos !!!

      Kommentar

      • ettfettbranamn
        • December 2010
        • 3424

        #4
        Men det är ju inte oavsiktligt direkt.. eller ja.. döden var väl förhoppningsvis oavsiktlig men många djur krökar ju till ordentligt.. får de välja mellan alkoholhaltig mat och icke alkoholhaltig mat väljer de den de blir lite sköna i huvudet av..

        Sensmoralen.. sup dig inte redlös om du inte kan försvara dig mot en huskatt..
        Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

        Normaliseringsprocessen..
        (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

        Kommentar

        • erikthur
          • March 2004
          • 9953

          #5
          Undran

          Jo det är nog sidensvans (bohemian waxwing) secondary wing feathers jmf med denna atlasbild:
          Welcome to the U.S. Fish and Wildlife Service Forensics Laboratory, the only Lab in the world devoted to crimes against wildlife. This home page summarizes our capabilities, and is geared toward our prominent audiences: science professionals, special agents and wildlife inspectors, and students and educators.


          Men då letade jag ju på artnamnet - så jag undrar hur du letade för att komma fram till resultatet? Kan vara lärorikt...
          Killies is a lifetime passion

          Kommentar

          • AnnikaW
            • August 2003
            • 343

            #6
            Erikthur: Jag tänkte till på vilka fåglar som är ljusbrun/beiga/gräddfärgade utan ränder och mönster. Inte så många om man kollar runt på fågelbilder. Kollade bilder och såg att sidensvansen hade skarpt rött på vingen. Check!
            Bilderna du visade på länken var ju precis sådana fjädrar jag hittade!

            Tack för alla svar!

            Kommentar

            Arbetssätt...