Blev anfallen av kråkor

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • perfetto
    • March 2008
    • 1593

    #16
    Ursprungligen postat av Upq8776
    Gick förbi och tog med en gren för säkerhet skull. Ungen var borta men var säkert i närheten, för de attackerade mig igen men jag sprang typ 20 meter bort och viftade med pinnen, de vände de sig om och flög Up i trädet. Skulle de verkligen våga attackera mig fysiskt?
    - Jag tror det finns risk att du vaknar en morgon snart med ett avhugget hästhuvud i din säng.
    Kråkor ska man inte mucka med.

    Kommentar

    • Ryskbompa
      • August 2012
      • 930

      #17
      Ursprungligen postat av perfetto
      - jag tror det finns risk att du vaknar en morgon snart med ett avhugget hästhuvud i din säng.
      Kråkor ska man inte mucka med.

      Kommentar

      • Bygert
        • March 2010
        • 2169

        #18
        Det är inte så svårt att störa sig på skator. Gör jag t ex misstaget att ställa en soppåse på trappen så räcker det att vända ryggen till så är innehållet spritt över trakten. Och kommer det en pall med foder så måste jag ha koll på det, får den stå några timmar så har de hackat hål i varenda säck, oavsett vilket det är sand, pellet eller frö i säckarna, de hackar hål och kollar var det är bäst. Vilket kan leda till en del elände när det börjar rinna ur säckarna. Så jodå, skator ställer till det. Samtidigt så hör de definitivt till miljön så jag står ut med viss besvär hellre än att börja jaga dem.

        Kan kanske vara lite oklart om suspekta människor omfattas av tabut mot att hacka i ögon. Dock är nog inte problemet särskilt aktuellt, de människor som ses som potentiellt farliga ger sig knappast kråkfågel på handgripligen utan det blir skenattacker.
        Folk är inte så dumma som man tror, de är ännu dummare

        Kommentar

        • perfetto
          • March 2008
          • 1593

          #19
          På något sätt får vi försöka se det positiva i det här traumat, tycker jag. Det kunde ha varit värre. Tänk om du blivit jagad av ett gäng sniglar t.ex.

          Kommentar

          • eriahl
            • April 2004
            • 5681

            #20
            Ställer man en påse på trappen här är skatorna inte sena att upptäcka det och kan hjälpa till med att packa upp den igen. Sen är jag lite blödig men dom är inte gulliga när fågelungar skuttar ut från olika bon. Skatorna märks klart mest här därför jag tycker för många som det är nu. Men hittar jag en skadad skata skulle jag se till att den fick hjälp så störd är man. Ljudet av flockar med kajor och råkor stör mig inte mycket men dom är inte trevliga heller jämt iofs.
            "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

            Kommentar

            • Upq8776
              • May 2013
              • 22

              #21
              hej det är jag igen, kråkungen som jag träffade förra året dog tyvär 1 vecka efter attacken och förälrarna började bette sig som vanliga kråkor igen efteråt.

              Kommentar

              Arbetssätt...