Snälla svara!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Linn_guppy
    • December 2008
    • 57

    #16
    jag har iförsej en dvärghamster

    Kommentar

    • C.Ciklid
      • February 2005
      • 12055

      #17
      Vanliga hamstrar bör man inte ha tillsammans då de slås som bara fan. Könsmognaden brukar normalt vara runt 3 månader, MEN har själv vart med om fall där hanar blivit könsmogna tidigare. Honan är dräktig i ca 15 dagar och ungarna är självständiga redan efter ca 4 veckor. Honan löper var fjärde dag, så har man båda könen tillsammans är det stor risk att det blir väldans många hamstrar med tiden. De är precis som möss och råttor. Att hon stökar om och bygger bo betyder inte alltid att de skall föda. Hamstrar brukar bygga små bon som de sover och hamstrar sin mat i. Återstår att se om ett par dagar om det blir smått hos henne.
      //Camilla
      De sanningar som vi inte vill höra, är nyttigast för oss att lyssna till.

      Kommentar

      • C.Ciklid
        • February 2005
        • 12055

        #18
        Ursprungligen postat av Linn_guppy
        jag har iförsej en dvärghamster
        Och då blir de könsmogna ännu tidigare, runt 1½månad eller så.. Har för mig att de går dräktiga längre... 20 dagar tror jag. En sak till. Honorna börjar löpa direkt efter födseln... Inte konstigt att de förökar sig som kaniner..
        //Camilla
        De sanningar som vi inte vill höra, är nyttigast för oss att lyssna till.

        Kommentar

        • eriahl
          • April 2004
          • 5681

          #19
          Vete 17 var jag fick guldhamster ifrån. Men blir könsmogna ungefär lika tidigt som guldhamster ändå. Ökar boandet brukar ungar vara på väg men kan iofs böka mer bara för att böka.
          "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

          Kommentar

          Arbetssätt...