vailken är den populäraste?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    #16
    Men hardjur är väl också gnagare...

    Nja... Kaniner, harar och pikas ingår i en grupp som kallas Lagomorpha (hardjur), nära släkt men inte inräknad i Rodentia (gnagare), där t.ex. möss ingår.

    Lagomorpha och Rodentia bildar tillsammans en större grupp som kallas Glires, vet dock inte vad Glires har för svenskt namn.
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

    Kommentar

    • Tingeling
      • October 2002
      • 58

      #17
      Ursprungligen skickat av zingo_boy
      vilken är den populäraste gnagaren?

      ska väl börja någon gång i framtidn med en uppfödning med marsvin, kanniner, möss eller råttor. men vailket är mest populärt hos köparna?
      Låter som om du är ute efter att bara tjäna pengar på djuren.
      Om du ska börja föda upp djur så tycker jag att du ska göra det för att DU gillar just den sortens djur, inte för att köparna gillar dem!
      Mvh. Marie

      Kommentar

      • Blunder90
        • July 2003
        • 155

        #18
        <font color="blue"></font id="blue">Hejsan...
        Jag tycker gerbiler är populärast... Det är inte sant att gerbiler inte kan sluta bitas... Gerbiler bitts inte om man inte jagar upp dem eller skrämmer dem för då blir dem ju rädda och försvarar sig...
        Jag har 3 gerbiler hemma i ett terrarium dem är super snälla och tama dem är inte så gosiga som en katt men om man håller på med dem mycket blir dem väldigt tama...=) Det är jätte kul att sitta och titta på dem när dem badar i sin sand och tvättar varandra och när dem gräver gångar....
        Kjamisar Linn/=)
        Mitt namn är Linn och jag är 15år

        Ska snart starta upp ett 130liters kar, hade jag tänkt.

        Kommentar

        • Thezz
          • August 2003
          • 2

          #19
          Jag tycker Gerbilen. Och det stämmer inte att det inte går att få dem att sluta bitas! Mina har aldrig någonsin bitit någon alls.
          Orättvis anklagelse det där...

          De är helmysiga, nyfikna och luktar ovanligt mycket, om man jämför med de flesta andra smågnagare...

          Kommentar

          • Thezz
            • August 2003
            • 2

            #20
            de luktar ovanligt lite... menar jag, förstås

            Kommentar

            Arbetssätt...