Hamster...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mandan
    Banned
    • April 2008
    • 210

    Hamster...

    Okej detta kanske låter som en dum fråga.. Men kan man ha en dvärghamster i ett gammalt akvarie??
  • JojjeN
    • June 2008
    • 3567

    #2
    Då kanske han drunknar. =(

    Nej, men allvarligt talat så går det nog utmärkt. Dock blir det ju problem som var du ska sticka ner vatten flaskan. Dessutom repar han nog glaset ganska fort. Och svårt att totalstäda.

    Hur många liter är det på så man får en ungefärlig syn över hur stort det är? Med hamstrar som med fiskar, inte heller en hamster skulkle trivas i en skål.
    Tillbaks efter paus.

    Kommentar

    • smurfmats
      • February 2003
      • 3538

      #3
      kan de käka upp silikonet kanske?
      tråden om fjärilars lek!

      Kommentar

      • Nina82
        • January 2008
        • 6610

        #4
        Jag har även haft den tanken. Tänk att kunna bygga en hel värld åt sin lilla ulltuss.

        Ang. var man ska sätta flaskan lär det inte vara något problem. Finns flaskor med sugproppsanordning.

        Det jag tänker mer på är luftcirkulationen där nere. Blir ju lätt instängt och fuktigt kan man tycka. Hamstrar är ju rätt känsliga för fukt och pälsen kan tom börja mögla. Därför ska man aldrig ha plasthus till dem.

        Man kan iaf inte sätta på en ramp för då blir det nog för syrefattigt.

        Det där med om hamstern äter silikonet är oxå en intressant fråga.
        12L 12L 24L 24L 24L 24L
        38L 54L 54L 63L 450L

        Kommentar

        • admin
          Christian Alfredsson

          • November 2004
          • 11217

          #5
          Jag har två gerbiler som älskar att tugga på saker i ett akvarium. De har bitit lite på silikonen men de har inte dött. Jag har ett nät över akvariet.
          Christian Alfredsson
          Tekniskt ansvarig Zoopet

          Kommentar

          • Katharina
            • December 2006
            • 4045

            #6
            Det är inga problem. Snickra en ram och klä med hönsnät bara. Om du går på bibblan och lånar en hamsterbok så står det rekommenderad maxhöjd på karet i förhållande till storlek för att karet inte ska bli för dålig cirkulation i. Men personligen kan jag tänka mig att det vore bättre att placera sovkojan högre upp i karet.
            Nu för tiden tänker vi ju inte så fyrkantigt som förr utan hamsterna kan ju faktiskt få tillgång att leka på flera nivåer i buren så bygg lite etager så blir det ju ännu bättre cirkulation där...
            Ha dé bäst... Tina

            Kommentar

            Arbetssätt...