Kåt kanin

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Naugthy
    • February 2008
    • 531

    Kåt kanin

    Vi har fått tre kaniner till idag att ta hand om. Två ute och en inne kanin. Efter att innekaninen hade fått vara ute en stund i bur bland alla snygga tjejer (ej tillamsans i buren). Så när vi tog in han och släppte ut han på golvet så börjad han jucka mot benen och följa efter oss. Han är jättesöt men är det normalt att han gör så?
    "I don´t need to be careful, because I have a gun." Homer Simpson
    "Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat." Nalle Puh
  • Ibanez
    • July 2006
    • 853

    #2
    väldigt normalt kill beteende nä de reagerar så när de blivit könsmogna.. det är som en förprogramerat beteende som de har och det är fullt naturligt.. vissa hundar som inte får tillräcklig "stimulans" beteer sig likadant..
    Era fiskar ger jag mina till frukost..

    Kommentar

    • Mumin
      • October 2007
      • 3837

      #3
      Ja, detta är otroligt normalt för kaninkillar. Det man ska passa sig för är att när kaniner paras sig så biter hanarna tag i honans nacke. Hon har ju ordentligt päls där, medan våra smalben inte har det......herreje, så ont det gör.
      Min kanin fick inte vara ute ur buren när vi satt och åt, för rent reflexmässigt så sparkar man till. Snacka om ett nyp alltså!!

      Jag tog till slut ett par riktigt ulliga raggsockor, vek ihop och gav honom, han fattade till slut vinken, hehe........
      För mycket är inte nog!
      Jag VILL ha en Elefantofon!!

      Kommentar

      • Ninakanin
        • March 2008
        • 2

        #4
        Hahaha- våran kåtbock får jucka sig trött på ballonger- fasiken vad han får kämpa, ballongen sticker iväg hela tiden.hahahaha
        Hon visade sig vara en han

        Kommentar

        • JojjeN
          • June 2008
          • 3567

          #5
          Men ge honom lite tjejer då så är han väl nöjd efter ett tag. Och ni får fler kaniner.
          Tillbaks efter paus.

          Kommentar

          Arbetssätt...