Hon äter inte!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Naugthy
    • February 2008
    • 531

    Hon äter inte!

    Hej jag ska ta hand om en kanin i 3 veckor. Hon kom igår och bor nu i min utebursom står på gräset. Jag känner henne inte sen tidagare och det var väldigt länge sen jag hade kanin och han levde heller inte så länge. Men hon varken äter eller dricker och hon är väldigt skygg så jag kan inte få tag på henne. Kan det vara så att hon är rädd och osäker eller gillar hon inte min mat? Snälla jag behöver hjälp och jag kan inte ringa matte för hon är på Mallorca....
    "I don´t need to be careful, because I have a gun." Homer Simpson
    "Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat." Nalle Puh
  • Mumin
    • October 2007
    • 3837

    #2
    Hur länge har hon varit hos dig?
    Hon kankse bara är rädd och förvirrad av omställningen?
    Pröva att lägga in saftiga grönsaker som skalad gurka, äppelbitar mm så får hon isig lite vätska. Bara små, små mängder som du byter flera gånger om dagen, så hon inte blir sjuk i magen. Kaninmagar är känsliga.
    Låt henne vara i fred, och spana in omgivningen i egen takt så hon ser att det inte är farligt hos dig.
    Står hon inne eller ute?
    Hon bör i varje fall inte se för mycket, så hon tror attt det finns faror överallt. Stäng dörren till rummet där hon står om hon står inne, då hinner hon spana av det rummet.
    Gå in i rummet och stå eller sitt still en stund framför buren, innan du gör något med henne.

    Rent i buren är A och O, dels trivs de inte om det är lortig, dels kan de få farliga tarmsjukdomar.

    Står hon ute kanske det finns för många katter och hundar runt omkring i grannskapet som skrämmer henne.

    Jag tror att det kommer att lösa sig, få djur svälter sig frivilligt till döds.
    För mycket är inte nog!
    Jag VILL ha en Elefantofon!!

    Kommentar

    • Naugthy
      • February 2008
      • 531

      #3
      Ursprungligen postat av Mumin
      Hur länge har hon varit hos dig?
      Sen igår
      Står hon inne eller ute?
      Hon bör i varje fall inte se för mycket, så hon tror attt det finns faror överallt.
      Ute i en bur på marken med galler på golvet och tak
      Hon har en liten katt transportlåda med spån som hon kan gå in i och så hänger det ett skynke över ena halvan av buren som räcker över båda sioran och taket av buren. Buren står även vid en häck.

      Rent i buren är A och O, dels trivs de inte om det är lortig, dels kan de få farliga tarmsjukdomar.
      ska jag flytta på buren om marken är för nedbajsad?

      Står hon ute kanske det finns för många katter och hundar runt omkring i grannskapet som skrämmer henne.
      Inga hundar men en katt som är livrädd för henne. Dessutom så verkar hon bara nyfiken när katten kommer...
      "I don´t need to be careful, because I have a gun." Homer Simpson
      "Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat." Nalle Puh

      Kommentar

      • Naugthy
        • February 2008
        • 531

        #4
        hon har även ätit lite maskrosblad som vi gav henne. hon springer även rund i buren och verkar inte stressad
        "I don´t need to be careful, because I have a gun." Homer Simpson
        "Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat." Nalle Puh

        Kommentar

        Arbetssätt...