Hermelin

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • bellahit&dit
    • November 2007
    • 2

    Hermelin

    Jag skulle vilja vilja ha en hermelin som husdjur, och då menar jag inte hermelin-kanin utan en riktig hermelin: http://sv.wikipedia.org/wiki/Hermelin

    Jag undrar bara vart man kan få tag på en sådan? Finns det några uppfödare i Sverige?
  • eriahl
    • April 2004
    • 5681

    #2
    Tror inte du får fånga en och ta hem om du skulle råka lyckas med det. En iller från zooaffär är lämpligare även om den är lite krävande
    "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

    Kommentar

    • bellahit&dit
      • November 2007
      • 2

      #3
      Ursprungligen postat av eriahl
      Tror inte du får fånga en och ta hem om du skulle råka lyckas med det. En iller från zooaffär är lämpligare även om den är lite krävande
      Hade inte tänkt att ge mig ut i naturen och härja =) Finns nog inget redan vilt djur som skulle trivas som husdjur, inomhus.
      Undrar däremot om det finns hermelin-uppfödare som säljer hermeliner som husdjur... har ju letat en hel del men verkar inte hitta något. Det kanske inte existerar helt enkelt?

      Kommentar

      • TinaM
        • February 2008
        • 1040

        #4
        Jag tror att hermelinen mår bäst av att vara ett med naturen och inte något sällskapsdjur. Tror inte att den är ett lämpligt husdjur.
        32 räkor, 54 räkor, 112 räkor och microfiskar, 180 ancistrus, räkor, endlers, 720 rödmunstetror, scalare, ancistrus, corydoras, räkor, endlers

        Kommentar

        Arbetssätt...