Doris "kissar" mycket

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ErskPersk
    • May 2008
    • 1

    Doris "kissar" mycket

    hej
    har nyss köpt en råtta, hon heter doris och är ett halvår gammal.
    har ett problem... när hon tex går över min arm så lämnar hon ett ca 4mm brett blött spår efter sig, där hon har gått. lika om hon går över ett mindre hinder som en snusdosa så lämnar hon ett blött spår. har haft henne i några dagar nu och vi kommer bra överens, men det är detta problemet dock vätskan är helt luktfri och hon är inte blöt på magen. vad kan detta bero på?

    Tack på förhand! /Erik
  • gickan_87
    • November 2003
    • 1873

    #2
    Till att börja med, köp en tjejkompis till Doris, råttor är flockdjur och bör därför vara minst 2 av samma kön.

    Ang. att hon lämnar kisspår efter sig. Hon vill märka dig, så att du tillhör henne Det är alltså revirmarkering det handlar om. Och tyvärr går det inte att göra något åt. Så man får snällt stå ut med lite kiss på sig. Men har du tur lugnar hon ner sig när hon känner sig mer hemma.

    Lycka till!

    Erika med 12 råttor

    Kommentar

    • Salta Katten
      • March 2008
      • 740

      #3
      Mina råttor droppade också kiss lite här och var. Tur att det inte blir några större mängder i alla fall, det hade ju varit rätt jobbigt!

      Kommentar

      • Inka
        • July 2005
        • 1233

        #4
        Var glad över att ha en råtta som gör på det sättet! En av mina honor höll sig ganska länge och så kom det en hyfsat stor pöl istället, vilket var lite småläskigt när vi t ex var ute på promenad och hon satt i sele på min axel.
        Annars håller jag med om att hon skulle behöva få en liten kompis att umgås med när du inte är med henne.

        Lycka till!
        Tre akvarium, 350 l och 2x240 l, fyra huskatter, attan så många fåglar och två belgisk vallhund/groenendael

        www.kvitter.n.nu

        Kommentar

        Arbetssätt...