För gammal?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Yejjeh
    • October 2007
    • 150

    För gammal?

    Hejsan, jag har en jätte söt kanin som precis fyllt 6 år. Han är jätte pigg och glad, men det rinner lite ifrån hans öga. Han väger ca 3 kilo, så han är ganska stor. Det rinner lite ifrån hans ena öga, men han bryr sig inte om det.
    • Jag undrar om han är för gammal för att få kaninungar?
    • Var hittar man personer som vill ha kaninungar om man inte känner någon?
    • Tror ni hans öga kommer att påvärka hans ålder?
    Tacksam för svar :')
    Söker silvermollys
    Och andra levandefödare
    50 l hörnakvarium bla. Platys och palettcikilder. 60 l Sexkantigt bla.Ensam palettciklig hona medyngel. 15 l yngelakvarium Endast till mina yngel.
  • jorgner
    • April 2008
    • 153

    #2
    den är för ung för ungar den blir könsmogen vid ca 37 års ålder. och när det rinner från ögat är att den är ledsen och gråter för att du eller någon annan har behandlaT den illa. tex matar han med marsmallows etc

    Kommentar

    • Yejjeh
      • October 2007
      • 150

      #3
      Ursprungligen postat av jorgner
      den är för ung för ungar den blir könsmogen vid ca 37 års ålder. och när det rinner från ögat är att den är ledsen och gråter för att du eller någon annan har behandlaT den illa. tex matar han med marsmallows etc
      Men seriöst
      Söker silvermollys
      Och andra levandefödare
      50 l hörnakvarium bla. Platys och palettcikilder. 60 l Sexkantigt bla.Ensam palettciklig hona medyngel. 15 l yngelakvarium Endast till mina yngel.

      Kommentar

      • Maleficum
        • January 2008
        • 89

        #4
        Ursprungligen postat av Yejjeh
        Hejsan, jag har en jätte söt kanin som precis fyllt 6 år. Han är jätte pigg och glad, men det rinner lite ifrån hans öga. Han väger ca 3 kilo, så han är ganska stor. Det rinner lite ifrån hans ena öga, men han bryr sig inte om det.
        • Jag undrar om han är för gammal för att få kaninungar?
        • Var hittar man personer som vill ha kaninungar om man inte känner någon?
        • Tror ni hans öga kommer att påvärka hans ålder?
        Tacksam för svar :')
        Ögat borde du kolla upp hos en veterinär för det kan vara ögoninflamation han har och gör man inget åt det kan det bli kroniskt och har man otur kan han bli blind.
        Det finns risk att han är för gammal.
        Vore jag du skulle jag nog inte ta kaninungar på han med tanke på ögat, ålder och antalet redan befintliga kaninungar som söker hem.
        He who fights and runs away will live to fight another day.
        (\_/) (\_/)
        (^^) (^^)
        (’’)(’’) (’’)(’’)

        Kommentar

        • Yejjeh
          • October 2007
          • 150

          #5
          Det är inte ögoninflamation utan det är något med tårkanalerna.
          Söker silvermollys
          Och andra levandefödare
          50 l hörnakvarium bla. Platys och palettcikilder. 60 l Sexkantigt bla.Ensam palettciklig hona medyngel. 15 l yngelakvarium Endast till mina yngel.

          Kommentar

          • angrylinkan
            • August 2007
            • 265

            #6
            Gå till en vetrinär med honom. och avla inte, som sagt så finns det otrolig mycket kaninungar som behöver hem. Och avla ska man inte göra bara för att man vill ha några söta små ullknyten i några veckor.
            http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=1918467

            Kommentar

            • Jessi77
              • July 2006
              • 157

              #7
              Är han blöt under hakan? Kan vara för långa tänder..

              Kommentar

              Arbetssätt...