Tamråtta

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • zirppa
    • October 2007
    • 48

    Tamråtta

    Jag har köpt en underbar tamråtta, en liten unge som blivit döpt till Lisa. Helt nybörjare på det här, och undrar om ni kan hjälpa mig lite.
    Kan jag få denna tjej att kissa och bajsa i sin lilla bajslåda el. är det en omöjlighet hos råttan? Zoo sa att dem gör sina behov överallt, där dem är för stunden. När hon sitter på min axel så gnisslar hon tänder, är hon nöjd då? Ibland piper/pratar hon lågt, e hon orolig el. bara pratsam då? Fanken d e svårt att tyda dessa små liv. Go e hon iallefall och sitter gärna på axeln överallt.
  • Tamarind
    • February 2008
    • 482

    #2
    Råttor är mycket läraktiga och kan med träning lära sej att gå på låda! Speciellt honor, de markerar inte revir på samma sätt som hannarna. Visst, olyckor kommer fortfarande hända, men i det stora hela kan de bli helt rumsrena! Min erfarenhet är att de gnisslar tänder och/eller spinner när de mår riktigt bra, det enda ljud som man ska oroa sej för är om de börjar rossla när de andas. Då bör det kollas upp så det inte är en infektion.
    /Erika

    Kommentar

    • zirppa
      • October 2007
      • 48

      #3
      Låter bra det , då trivs hon då . Tack för svaret

      Kommentar

      • Dysnomia
        • April 2004
        • 1692

        #4
        Välkommen till råttvärlden! De är underbara!

        Tänk bara på att råttor är flockdjur och bör vara minst två.. Så, en ypperlig anledning till att skaffa ytterligare en!
        Skånetös i Dalarna
        MIN ZOON!

        Kommentar

        • zirppa
          • October 2007
          • 48

          #5
          Joo, absolut...jag ska ha en till tjej. Ville köpa den här först och vänja den vid mig/familjen, och sedan köpa en till. Klart hon ska ha en kompis )
          Tack för välkomnandet in i råttvärlden.

          Kommentar

          Arbetssätt...