Hur gör man?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Älgen
    • November 2007
    • 5

    Hur gör man?

    Hej igen!

    Har en 9 veckors dvärgvädur som egentligen är min dotters som är 6år och därför så blir det ju min också. Nu till saken: vi har endast haft den i 4 dagar och den börjar bli tryggare och tryggare, och jag försöker att hålla i den och ha den utanför buren så mkt som möjligt. Men när jag ska sätta in den i buren så försöker den hoppa ur mina händer och in i buren. Hur gör man för att den inte ska göra det, kan ju dels bli farligt för kaninen och dels så är det inte så skönt när den sprattlar men tassarna i händer och armar. Hur gör man för att få den så tam och lugn som möjligt?
  • Baf2
    • February 2008
    • 421

    #2
    Det är svårt att förklara hur man ska göra men släpp inte ner den när den hoppa ur din hand

    Kommentar

    • AllaFiskar
      • September 2007
      • 294

      #3
      Enda sättet att få ett smådjur så lungt och tamt som möjligt är att tillbringa massvis med tid med den. Bär den, ha de i knät när ni tittar på tv (om ni göt det...) Lägg en handduk under så att det inte blir "blött".

      Kommentar

      • eriahl
        • April 2004
        • 5681

        #4
        Sätt ner den på golvet en liten bit ifrån buren så den kan hoppa in själv ist. Annars är det ju bara att gosa och hålla på med den mycket. Vill den inte bli buren ibland så är det bara att låta bli det just då
        "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

        Kommentar

        • Älgen
          • November 2007
          • 5

          #5
          Ursprungligen postat av eriahl
          Sätt ner den på golvet en liten bit ifrån buren så den kan hoppa in själv ist. Annars är det ju bara att gosa och hålla på med den mycket. Vill den inte bli buren ibland så är det bara att låta bli det just då

          Fixar den att hoppa in själv när den bara är 9 veckor?

          Kommentar

          • Ramnissan
            • October 2007
            • 514

            #6
            Håll kvar med ett stadigt tag om kaninen tills den slutar sprattla, då släpper du ner den. Om du släpper den när den sprattlar så belönar du sprattlandet och det är ju en lugn kanin du vill ha. Alltså släpper du den när den är lugn.

            Kommentar

            Arbetssätt...