Hjälp!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gaalning
    • December 2007
    • 1

    Hjälp!

    Hej!
    Jag har två ökenråtts honor på ca 3 år. Dom heter Tiffany och Zunken, är båda syskon och har alltid levt tillsammans.

    För någon månad sedan började Tiffany tappa päls under hakan och det spred sig ner mot magen. Det började även uppstå rätt stora sår. Jag kollade runt lite på internet och kom fram till att hon verkade ha fått ngt som kallas "Nosdermatit". Så jag fick tid hos veterinären och fick antibiotika utskrivet. Skulle ge henne 0,05 ml 2ggr/dag i tio dagar. Efter tio dagar så såg det mkt bättre ut, men hon hade fortfarande ett stort sår under hakan så jag fortsatte behandla med antibiotika i ytterligare några dagar.

    Slutade för ett par dagar sedan men nu är problemet att Zunken är på Tiffany hela tiden och ska försöka tvätta henne där såren varit. Idag gick det så långt att hon började blöda igen, fast det hade läkt och inte var någon sårskorpa kvar utan bara lite kal hud.

    Jag har nu separerat på dom och min fråga är vad jag ska göra?
    Det känns inte bra att separera på dom, för dom blir så olyckliga då.
    Och vad händer när jag sätter ihop dom igen? Kommer Zunken ge sig på Tiffany igen? Kan man göra något åt det? Lära henne att hon ska låta Tiffanys sår vara? Det verkar vara helt omöjligt :S
    Senast redigerad av Gaalning; 10 December 2007, 20:22. Anledning: ville byta till en annan rubrik för den jag hade inte sa så mkt om vad det handlade.
Arbetssätt...