Gnagar nybörjare

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • taxidermy
    • January 2007
    • 298

    #16
    Råttor, degu, kanin eller marsvin tycker jag är lämpliga och trevliga smådjur Det viktigaste är att man läser på mycket om djuret innan man skaffar det.. Googla så hittar du hemsidor snabbt. Men om det är möss du vill ha, så tror jag inte det är något fel med det heller - mössen på djuraffären jag praktiserade på var helt oskygga trots att de var helt ohanterade.. När jag skulle byta strö i deras bur fick jag nästan lov att skaka av mej dem! De ville verkligen klättra ur den där tråkiga buren

    Kommentar

    • cattus
      • August 2007
      • 167

      #17
      Kanin: Trevlia för det mesta, kan även aktivera om du har barn med lite kaninhoppning.
      Marsvin: Pratar mycket och är snälla, bits nästan aldrig.
      Råtta: För den som vill ha ett nyfiket intelligent djur.
      Mus: Liten, rolig.
      Gerbil: Full av daglig/ej nattlig aktivitet. Roliga för att de gräver så mycket gångar.
      Hamster: guld; nattaktiv, blir ofta väldigt tam. Skall hållas ensam. dvärg; kan/skall hållas två och två. Blir mycket trevliga.
      Chinchilla: passar äldre barn och vuxna bättre än småbarn. Mycket sociala. Kräver mycket utrymme.
      Degu: Äter allt, istort sett bara akvarium som håller för de tänderna. Mycket trevliga, men inte för småbarn.
      Allt går om man vill...

      Kommentar

      Arbetssätt...