Kaniner

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Zwitta
    • October 2006
    • 406

    #31
    Själv äter jag nästan bara kött eftersom jag är köttätare och det kommer jag vara hela livet. När jag inte äter kött så äter jag chocklad.

    Kommentar

    • yllekanin
      • December 2006
      • 177

      #32
      Ursprungligen postat av Amanda321
      du ska veta att jag står imot alla som äter kaniner, fiskar, och lamm tillexempel! själv är jag stor vegetarian!
      Jasså är du en stor vegetarian? Hur stor är du då?

      Det är inget fel i att äta kött, varför skulle det vara det.
      Att det skulle vara hjärtlöst att äta djur är ju befängt att påstå, att det skulle vara annorlunda med specifika djur är likaså.

      Vad är det för skillnad på en ko och en kanin, när man ser till hur "hjärtlöst" det är att äta dem? Det som skiljer är att en ko står inträngd i en box och mår illa tills du avlivar den för att sedan slakta osv. En kanin gulligullar man med och så lever den ett gott liv, men igentligen vad är hjärtlösast att äta? Kaninen som växt upp under bra förhållande med "kärlek" och omsyn, eller kon som fått stå i ett stall eller ute i en hage utan en trevlig människa som gulligullat med den. jaja detta kan disskuteras i evighet.

      Vore kul att veta vad ni "innehavare av hjärta" tycker?
      Mvh Michael

      Kommentar

      • Amanda321
        • February 2007
        • 587

        #33
        jag kan inte förklara men ni "djur ätare" behöver inte skriva i denna länken! önska man kunde ta bort den så att man inte såg vilket fruktansvärt drabbel ni har skrivit! när jag menar STOR så menar jag med att jag aldrig skulle tänka mig att äta kött! och jag tycker lika synd om en ko som en kanin ska du veta! ska kanske själv ha kor när jag flyttar (efter lägenhet) och dom ska INTE gå till slakt! så om ni nu har vet så mycket om att äta kor och kaniner så kan ni visa en bild här ellr nått men jag bryr mig inte om det (ellr jo synd om djuret ju) för jag ska inte svara en ända gång mera i den här länken så det så!
        30 L - 60 L - 150 L
        //Amanda

        Kommentar

        • polysperma
          • January 2007
          • 550

          #34
          tur att vi köttätare finns när vegitarianerna äter upp djurens mat så djuren slipper svälta sorry unde inte låta bli
          Även den bästa akvarist kan fela

          Kommentar

          • Shilo
            • June 2005
            • 170

            #35
            Jag gillar inte bensinbolagens monopol, så därför tankar jag inte bensin i min bil utan bara häller i vatten...den mår ju inte bra av det, men vad gör det, jag är ju miljömedveten.

            (e.g. "jag äter inte kött...") Det är synd om din "Motor".

            Betänk att köttätare äter avlivat protein, mot vegetarianerna som äter levande föda......är inte det plågeri så är inget det
            Senast redigerad av Shilo; 29 April 2007, 01:18.
            Kaniniska hälsningar

            Shilo

            Kommentar

            Arbetssätt...