Ökenråttor

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ce
    • January 2003
    • 20

    Ökenråttor

    Är det någon som vet hur man ser skilnad på hane och hona på råttorna.
    Har kollat men inte med någon säkerhet kunna fastställa vilken som är hona eller hane. Dom har ialla fall fått ungar och då kan ddet vara bra och se på dessa vad det är. Hur tidigt kan man fastställa kön på ungarna är det någon som vet? Är det någon som vet när man kan ta dom från föräldrarna och sälja eller ge bort dom? Kommer säker med mer frågor vad det lider.

    Hälsn CE
  • Jenny_A
    • May 2003
    • 60

    #2
    Tja!
    Det var ett tag sedan jag hade ökenråttor men jag skall försöka hjälpa dig!! Av egen erfarenhet så vet jag att hanarna har lite lättare för att lägga på sig, i vikt alltså. Du bör kunna se skillnad på dem på det sättet men också på att hanarna ganska snart utvecklar en pung
    Jag tror att det är OK att skilja ungarna ifrån mamman o pappan åtminstonde efter 6 veckor, men är lite osäker där.
    Tänk dock på att mamman och pappan med all säkerhet kommer att ha en ny kull på gång bara ett par till tre veckor efter den första kullen. För mammans skull kan det vara bra att sära på föräldraparet direkt efter födseln av en kull...
    mvh Jenny
    frågar man ingenting får man heller ingenting veta...

    Kommentar

    Arbetssätt...