spinkig dvärghamster

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Black_666
    • October 2003
    • 475

    spinkig dvärghamster

    hejhej.

    jag har en liten dvärghamster som den senaste tiden gått ner i vikt. hon får mat som hon ska och rör sig väldigt mycket. så frågan är; varför går hon ner i vikt?
    Black Molly
  • Elana
    • April 2003
    • 239

    #2
    Hejsan!
    Hur gammal är hon? Djur kan precis som vi människor ändra utseende med åldern och få mindre hull på kroppen. Det kan också vara sjukdom... så jag skulle råda dig att kontakta vetrinären och höra vad de tror att det kan vara.
    Hoppas att allt blir bra snart!
    Mvh
    Elana
    Även de som är oönskade behöver ett kärleksfullt hem. Att ge någon en andra chans kan vara det viktigaste man någonsin gör.

    Kommentar

    • klara
      • September 2002
      • 1112

      #3
      Vanligen är det åldersbetingat som Elana sa. Är det en hamster under året så kanske du behöver titta på tänderna. Gnagartänder växer hela tiden och måste hållas nere via "hårt" foder. Grenar av fruktträd är bra att bjuda på som extra gnaghjälp.
      Ring veterinären för en koll för att garantera att det inte är någon sjukdom hamstern råkat ut för.
      Håller tummar och tår för att det ska lösa sig till det bästa.
      /Klara
      ------------------------
      Min hemsida
      Min zoon

      Kommentar

      • Black_666
        • October 2003
        • 475

        #4
        jag vet att hon är under året, det är det som stör mig så. jag har haft många gnagare förr, så jag kan själv se att hennes tänder är ok. kanske är det dags för ett besök hos vetrinären...
        Black Molly

        Kommentar

        Arbetssätt...