Kaniner- burar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Zureel
    • June 2010
    • 139

    #16
    När jag var liten dagis till lågstadiet så hade vi 2 kaniner när vi bodde i radhus vi hade ingen utebur men de hade ett eget rum i radhuset och fick komma ut varje dag om det inte var jättedåligt väder och de verkade trivas bra de var aktiva och sociala så de går att ha kanin utan att ha utebur men det kräver mer av ägaren att ta ut dom och aktivera dom när jag funderade på att skaffa husdjur nyligen föreslog någon kanin men jag bor i en etta på andra våningen så jag kände att det aldrig skulle funka utrymmesmässigt så det blev akvarium

    Kommentar

    • sandrorita
      • August 2010
      • 218

      #17
      Jag tycker också att det är fel att ha små burar till kaniner. Men för mig var det som tur var inga problem. Eftersom jag har ett stall så har jag innrätt var sin box till dom på vintern och på sommaren så har de varsin utebur som är 5 gånger 5 meter med två våningar. Och varje dag så får de komma in i huset och springa av sig och upptäcka saker. Måste säga att de har enorma personligheter.

      Kommentar

      • CyaneaCapillata
        • April 2010
        • 66

        #18
        Ett stort problem vad gäller mått i lagstiftningen är att folk alldeles för ofta tar det som bra mått. Alla mått i djurskyddslagstiftningen är Minimimått och innebär inte på något sätt att djur far väl av att ha det så litet. Det är bara fullständigt oacceptabelt med något mindre.

        Kommentar

        Arbetssätt...