Mycket har man sett

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Christoffer_G
    • September 2009
    • 371

    #16
    Ursprungligen postat av DAHLBERG
    HAHA: Påminner om rufus i kim possible

    Är det inte lättare att raka ett vanligt marsvin? Säker billigare och om man ändrar sig så växer håret ut igen
    låter som ett bra sätt=D

    Kommentar

    • Christerhedberg
      • August 2008
      • 624

      #17
      Nakenråttan är fan fulare :P

      Kommentar

      • wowilolmoma
        • January 2010
        • 317

        #18
        de är ju så himla ful-coola
        60L platy,guppy ,kuhli och ancistrus
        190L rödmunstetra, svärdbärare, molly, ancistrus, sorgmanteltetra och siames
        Å en kissemiss

        Kommentar

        • Dexter
          • December 2009
          • 984

          #19
          Supersöta! O det gäller även nakenkatter o hundar.
          /Dexter

          75 liter mix, 220 liter mix

          Kommentar

          • Ancistrus_malen
            • March 2010
            • 47

            #20
            Jag tycker attt dom var rätt fula fast ändå ganska söta. fast att äga ett hade jag ändå inte velat...

            Kommentar

            • Shepard

              • March 2003
              • 13992

              #21
              Om de är fula eller inte tycker jag är oviktigt, däremot tycker jag inte att man ska avla på så´na defekter, för djurets skull. Det är inte särskilt sjysst mot djuren att avla på så´na defekter för att en del tycker att de är häftiga. De är levande varelser, inte leksaker. Om de är menade att ha päls, och alltså utan päls skulle tvärdö på grund av väder och vind om de inte hade människor som tog hand om dem, och höll dem inomhus, så ska de också få ha sin päls. Tycker det är fel åt andra hållet också, alltså att avla fram djur (t.ex en del hundar och katter) som har en päls som växer som ogräs, och förvandlar det stackars djuret till en vandrande tova (man ser ibland vissa skräckexempel på Animal Copsprogrammen på Animal Planet) om ingen sköter dem, t.ex om de rymmer. Det är mycket plågsamt för djuret. Striktare rasstandarder vore på sin plats, och har också läst att det är på gång, men det var ett antal år se´n jag läste det.

              Människan är alldeles för pigg på att lattja med gener, kommer väl att sluta som nå´n skräckfilm en vacker dag.
              Senast redigerad av Shepard; 17 March 2010, 18:42.
              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
              Min profil
              Mitt galleri

              Kommentar

              • Sophia_
                • January 2009
                • 454

                #22
                Nakenfisar är bäst!!!
                Bifogade filer
                www.devons.se

                Kommentar

                • Estetfjortiz
                  • March 2009
                  • 365

                  #23
                  tycker de är skitsöta små grisar med små fläskveck
                  Dock håller jag med Micke_A.
                  HETER NU MERA UNDERVATTEN!

                  Kommentar

                  • Dexter
                    • December 2009
                    • 984

                    #24
                    Ursprungligen postat av Sophia_
                    Nakenfisar är bäst!!!
                    Vilken vacker katt! Har Cornishar själv och den ena av de två har inte så mycket päls att skryta med.
                    /Dexter

                    75 liter mix, 220 liter mix

                    Kommentar

                    • Yollis
                      • February 2010
                      • 479

                      #25
                      jag har önskat mig en nakenvovve i fleeera år och var på vippen att köpa en för nått halvår sedan.

                      så fina!! http://www.cedarfrost.com/Versaceprophoto2_small.jpg

                      (och dom rakas på kroppen... vid utställning)
                      /Cicci - akvarie-rookie! ~100l fiskburk, projekt m bilder

                      "Happy Wife - Happy Life"

                      Kommentar

                      • Dexter
                        • December 2009
                        • 984

                        #26
                        Ursprungligen postat av Yollis
                        jag har önskat mig en nakenvovve i fleeera år och var på vippen att köpa en för nått halvår sedan.

                        så fina!! http://www.cedarfrost.com/Versaceprophoto2_small.jpg

                        (och dom rakas på kroppen... vid utställning)
                        Visst e de underbara! (Dock skulle jag ha vääääldiga problem att övertala resten av familjen om att de är det... Har gjort vissa försök...)
                        /Dexter

                        75 liter mix, 220 liter mix

                        Kommentar

                        • Nubi
                          • March 2009
                          • 9026

                          #27
                          Naken katter och hundar är framavlade för att se ut sådär, vet ni varför, jaga möss på fartyg. Eftersom de inte har hår vart de inte drabbade av loppor och löss på fartygen.
                          Nackdelen med naken hundarna är at deras hud är så pass känsliga mot både kyla och värme. vilket innebär smörja med babylotion och suncream så fort det blir för varmt, Har sett två nakenhundar med misskött hud/päls, Det var stora hemska sår på kroppen och det gjorde något fruktansvärt ont på dem.

                          Vill man ha en hund som inte har päls, bara för att de lät "lättskötta" så ska man veta vad man ger sig in på.

                          En naked mole rat är inget att rekomendera. Mole = håla.
                          De lever underjorden och kommer aldrig upp till ytan. De kan dö om de får mkt sol på sig, och vart bor de, jo i soliga länder, Afrika. blinda och luktar pyton!


                          Finns att se på Skansens akvarium. Annars väldigt coola underjordiska varelser

                          Devon Rex blir nästa katt vi köper
                          Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                          Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                          Fiskbloggen

                          Kommentar

                          • Yollis
                            • February 2010
                            • 479

                            #28
                            Ursprungligen postat av Dexter
                            Visst e de underbara! (Dock skulle jag ha vääääldiga problem att övertala resten av familjen om att de är det... Har gjort vissa försök...)
                            Vi har ju en grand danois just nu som är mycket gammal... så jag får vänta helt enkelt. men min sambo har "lovat mig" att han ALDRIG skulle gå ut med en CC
                            /Cicci - akvarie-rookie! ~100l fiskburk, projekt m bilder

                            "Happy Wife - Happy Life"

                            Kommentar

                            • Yollis
                              • February 2010
                              • 479

                              #29
                              Ursprungligen postat av Nubi
                              Naken katter och hundar är framavlade för att se ut sådär, vet ni varför, jaga möss på fartyg. Eftersom de inte har hår vart de inte drabbade av loppor och löss på fartygen.
                              Nackdelen med naken hundarna är at deras hud är så pass känsliga mot både kyla och värme. vilket innebär smörja med babylotion och suncream så fort det blir för varmt, Har sett två nakenhundar med misskött hud/päls, Det var stora hemska sår på kroppen och det gjorde något fruktansvärt ont på dem.

                              Vill man ha en hund som inte har päls, bara för att de lät "lättskötta" så ska man veta vad man ger sig in på.

                              En naked mole rat är inget att rekomendera. Mole = håla.
                              De lever underjorden och kommer aldrig upp till ytan. De kan dö om de får mkt sol på sig, och vart bor de, jo i soliga länder, Afrika. blinda och luktar pyton!


                              Finns att se på Skansens akvarium. Annars väldigt coola underjordiska varelser

                              Devon Rex blir nästa katt vi köper
                              Du vill inte ha en tonårs-bengal? ha en som är MYCKET billig just idag
                              /Cicci - akvarie-rookie! ~100l fiskburk, projekt m bilder

                              "Happy Wife - Happy Life"

                              Kommentar

                              • Dexter
                                • December 2009
                                • 984

                                #30
                                Ursprungligen postat av Yollis
                                Vi har ju en grand danois just nu som är mycket gammal... så jag får vänta helt enkelt. men min sambo har "lovat mig" att han ALDRIG skulle gå ut med en CC
                                Jag vet en som har båda de två raserna. Du får hälsa din man att de är en utmärkt combo.

                                Vissa vintermorgnar e man i och för sig nöjd med att bara ha två motsträviga ungar att klä på/"tjata på" kläderna innan man ska ut. Att i detta kaos ha en liten vovve att få på overallen oxå...Nja....Ännu mer jobb... Fast det är ngt visst med nakenfisar....
                                Senast redigerad av Dexter; 22 April 2010, 11:17.
                                /Dexter

                                75 liter mix, 220 liter mix

                                Kommentar

                                Arbetssätt...