Blä.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • maria_
    • March 2007
    • 2867

    Blä.

    Mina katter är svullna runt ögonen, och har varit så ett bra tag. Först ringde jag veterinären, då sa hon att det antagligen berodde på mask och att jag skulle avmaska katterna. Så det gjorde jag. Efter noll förändring åkte jag med katterna till veterinären så hon fick titta på dem. Svaret blev att det antagligen berodde på att det hade varit blåsigt ute. Fick en ögonsalva till katten som är värst drabbad men även den gjorde noll skillnad. Även vår ena hund har tidigare haft problem med ögonen och även hon har fått diagnosen att det har varit blåsigt ute. Katterna är fyra år gamla och har aldrig haft problem med blåst tidigare, detta känns fel och jag vet inte vad jag ska göra åt det. Har frågat veterinären om det inte kunde vara något som smittar eftersom tre av fyra djur har problem med ögonen. Svaret blev att hon inte trodde det, eftersom det brukar vara mycket mer aggressivt. Dock vill inte jag att mina katter ska ha svullna ögon alltid bara för att det blåser, en förklaring som jag starkt tvivlar på.
    Med vänlig hälsning,
    hennes höghet majestät Snailcollector Catsnuggler.
  • Elin.G
    • November 2007
    • 120

    #2
    Jag tycker du ska uppsöka en annan veterinär, den du har gått till låter väldigt korkad...
    /

    Kommentar

    • Scilla
      • November 2008
      • 37

      #3
      Många veterinärer är tyvärr pinsamt dåliga på katter trots att det är ett så vanligt husdjur. Jag skulle kontakta en annan veterinär så snart som möjligt. Ögon ska man vara försiktig med då det lätt blir kroniska skador.

      Kommentar

      • TinaW
        • December 2005
        • 194

        #4
        Instämmer med föregående talare!
        Om du känner att du har vägarna förbi Kävlinge så kan jag rekommendera "Kattens Veterinär" här.
        Gå in på deras hemsida och kolla http://www.kattens.nu/
        Hos mig bor katterna Busen, Babsan, Bambi, Simon, Maja och hunden Kompis!
        Sov gott min Bina älskling
        Mitt 200 liters har lite för många hyresgäster...

        Kommentar

        • Nubi
          • March 2009
          • 9026

          #5
          Fick förra helgen på en fest reda på att mååånga veterinären är mest intresserade av av forskning än själva djuret. Var väldigt roligt att få sitta bredvid en vet. vid middagsbordet.
          Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

          Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
          Fiskbloggen

          Kommentar

          Arbetssätt...