Vad hände med min katt?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Taye
    • May 2009
    • 1

    Vad hände med min katt?

    Vår katt gick från att vara jätte pigg, mysig och social till att dö på en och en halv dag. Vi har ingen aning om varför!

    Hon slutade dricka, slutade äta och utförde inga behov. Hon kunde knappt röra sig och var som förlamad i halva kroppen (ansiktet rörde hon knappt och bakbenen kunde hon inte använda). När hon väl rörde sig vinglade hon jätte mycket när hon gick eller så kröp hon fram sakta för att inte ramla.
    Hon låg och stirrade hela tiden utan att blinka en enda gång och ville inte att man skulle ta hand om henne eller röra henne. Hon ville bara ligga still på golvet.
    Timmarna innan hon dog fick hon s.k dödsryck eller spasmer. Hon andades väldigt oregelbundet, hade ingen blick överhuvudtaget (pupillerna var lika stora som ögat och hon reagerade inte på några rörelser nära ögat, som om hon var blind). Munnen var halvöppen (kanske pga. uttorkning) och tänderna syntes. Hon reagerade på klick-ljud, men inga andra höga ljud, som *kissskiss* eller liknande och ryckte då till. Hon skrek till ibland men inte ofta.
    Hon ville bara ligga på det kalla golvet och ville inte att man skulle lägga en filt om henne för att hålla henne varm.

    Vad hände med vår katt? Hon bara dog helt plötsligt och vi har ingen aning om vad som kan ha hänt henne.
    Någon som vet vad detta kan vara för något??
    Do you miss me, miss misery
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #2
    Jag är ingen expert, men skulle gissa på förgiftning. Blev hon undersökt av en veterinär?
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • Azur
      • March 2003
      • 12946

      #3
      Det skriker förgiftning.
      Inne eller utekatt?
      Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

      Kommentar

      • anna7607
        • November 2005
        • 1440

        #4
        förgiftning eller ormbett om hon går ute....
        lev livet medans de är värt att levas

        Kommentar

        • drd
          • March 2004
          • 5586

          #5
          Borelia från fästingbett kanske ?
          ________________________________________________

          Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

          Kommentar

          • Lilla Damen
            • February 2008
            • 2649

            #6
            Har varit med om en liknande sak för länge sedan.
            En honkatt som var frisk på kvällen och döende på morgonen. Helg förståss! Körde akut till Hässleholm djursjukhus, men katten gick ej att rädda.

            Två dagar senare råkade grannen ut för samma sak. Frisk katt på morgonen... dödsjuk och akutresa till veterinären på kvällen (katten var död vid framkomsten).

            Vet inte vad som hände, men tror någon lagt ut något skit i närheten som förgiftat dem. Både jag och grannen hade flera katter, men ingen mer blev sjuk... (därimot hittade jag två döda möss dagen efter på köksgolvet, vilket aldrig hänt varken före eller efter den händelsen).

            Kan bara säga att jag lider med dig...

            Kommentar

            • Linan
              • May 2004
              • 89

              #7
              råttgift?

              Kommentar

              • Wilhelm
                • October 2002
                • 604

                #8
                Ursprungligen postat av Taye
                Vår katt gick från att vara jätte pigg, mysig och social till att dö på en och en halv dag. Vi har ingen aning om varför!

                Hon slutade dricka, slutade äta och utförde inga behov. Hon kunde knappt röra sig och var som förlamad i halva kroppen (ansiktet rörde hon knappt och bakbenen kunde hon inte använda). När hon väl rörde sig vinglade hon jätte mycket när hon gick eller så kröp hon fram sakta för att inte ramla.
                Hon låg och stirrade hela tiden utan att blinka en enda gång och ville inte att man skulle ta hand om henne eller röra henne. Hon ville bara ligga still på golvet.
                Timmarna innan hon dog fick hon s.k dödsryck eller spasmer. Hon andades väldigt oregelbundet, hade ingen blick överhuvudtaget (pupillerna var lika stora som ögat och hon reagerade inte på några rörelser nära ögat, som om hon var blind). Munnen var halvöppen (kanske pga. uttorkning) och tänderna syntes. Hon reagerade på klick-ljud, men inga andra höga ljud, som *kissskiss* eller liknande och ryckte då till. Hon skrek till ibland men inte ofta.
                Hon ville bara ligga på det kalla golvet och ville inte att man skulle lägga en filt om henne för att hålla henne varm.

                Vad hände med vår katt? Hon bara dog helt plötsligt och vi har ingen aning om vad som kan ha hänt henne.
                Någon som vet vad detta kan vara för något??
                En och en halv dag fick den stackars katten lida utan att ni tog kontakt med veterinär?
                Wilhelm
                Om du hittar stavfel, så får du behålla dem!
                www.ciklid.org www.aquafish.info

                Kommentar

                • Elin.G
                  • November 2007
                  • 120

                  #9
                  Hmm låter som förgiftning.... Råttgift skulle jag också tro, precis som andra sagt...

                  Ni borde gått till en veterinär med detsamma! Stackars kisse...
                  /

                  Kommentar

                  Arbetssätt...