Adopterad utekatt, hålla inne?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Evis
    • April 2009
    • 1

    Adopterad utekatt, hålla inne?

    Hej!

    Vi har adopterat min svärmors utekatt då hon nu flyttar till lägenhet på femte våningen.
    Katten (kastrerad hankatt, 11 år) bodde fram till för ca 3 år sedan i huset nästan mittemot vårt, men har de senaste tre åren bott ca 1 mil härifrån.
    När han flyttade dit försvann han från sin dåvarande ägare i ca 3 veckor, tills någon snäll själ ringde om honom.

    Vi vill gärna släppa ut honom så snart som möjligt, miljön här är perfekt och både vi och han mår säkert bäst av att vara ute.
    Är det någon som har bra tips på hur vi kan få honom att hålla sig kvar hos oss? Hur lång tid är det rimligt att hålla honom inne?
    Han har varit inne ca ett dygn och går hela tiden och sätter sig vid dörren och jamar. Däremellan ligger han helst under sonens säng, men går man dit och ropar på honom kommer han gärna fram och kelar, ligger på ens mage och kurrar osv.

    Tack för hjälpen.
  • Måns
    • June 2002
    • 191

    #2
    Jag hade haft honom inne en månad, men jag är ingen expert.
    http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=262584&gid=262589

    Kommentar

    • anna7607
      • November 2005
      • 1440

      #3
      jag hade oxå haft honnom inne 3-4 vacor så han hinner bli hemma hos er innan han går ut. va m honom ute i början så han inte blir rädd och springer för då hittar han nog inte hem igen =)
      lev livet medans de är värt att levas

      Kommentar

      • Nubi
        • March 2009
        • 9026

        #4
        Kattsele och gå promenader med katten varje dag så den får se sig om på området och tillsammans med er, samt att ni går hem tillsammans mkt kul att katter lär sig så snabbt.

        Sambos innekatt (5 år nu) har varit innekatt hela sitt liv, aldrig gått på grus, aldrig klättrat i träd. Hon var 4år när hon flyttade ut till svärföräldrarna och det tog inte lång stund innan hon förstod sig på kattluckan och hur man fångade in små söta möss.
        Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

        Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
        Fiskbloggen

        Kommentar

        Arbetssätt...