löpkatter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Morellen
    • November 2003
    • 4349

    löpkatter

    Hur var det nu... hur länge håller de på egentligen? Lilla svarta skrället visade sig vara riktigt försigkommen o löper nu
    Ingen större katastrof utom för nerverna eftersom de inte får gå ut o veterinären har fixat ett p-pillerrecept åt dem. Finns det något man kan göra för att underlätta för henne eller distrahera henne lite så hon kan göra något annat än stå och trampa i position?
    http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=125188

    "Tänk om fiskar hade djupa akvarier med hallonsaft och bibliotekarier"
    (ur "vända på ända" - en ljuvlig bilderbok jag snubblat över på jobbet)
  • miluhe
    • June 2006
    • 2090

    #2
    Vi har två honor. De kan verkligen vara jobbiga när de löper. Har inget tipps mer än som vi gör stå ut. Det brukar vara som värst några dagar. De kan vara som klister på en de dagarna. Vår ena stryker sig tom mot Enzo som hon skyr som pesten annars. Då är det Enzo som blir förskräckt Men p-piller hjälper bra eller kastrera om du inte ska ha kattungar sedan. Lycka till i jamandet

    Kommentar

    • Morellen
      • November 2003
      • 4349

      #3
      jo, planen är ju att kastrera men det ville vererinären vänta med till juni
      http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=125188

      "Tänk om fiskar hade djupa akvarier med hallonsaft och bibliotekarier"
      (ur "vända på ända" - en ljuvlig bilderbok jag snubblat över på jobbet)

      Kommentar

      • Mamma Mia
        • December 2004
        • 2504

        #4
        Bryt löpet med p-piller. Ett om dagen i typ tre dagar så ska hon sluta. Och sen ett piller i veckan. Mina katter brukar löpa en vecka-tio dagar, sen uppehåll ett par dagar och sen på´t igen....De mår skitdåligt av att löpa, och stressar upp sig själva nästan mer än omgivningen (om nu det är möjligt). Jag har precis bestämt mig för att sterilisera min lilla Snoknos...
        Always look at the bright side of life

        Kommentar

        • anna7607
          • November 2005
          • 1440

          #5
          ja, ge henne p-piller fram till sterilieringen. Min katt ska få p-piller nu, mest för att hon löper varannan vecka och har gjort de 3 ggr. Och snart blir min hane könsmogen och bebisar får vänta ett tag till . Honor som löper väldigt tätt kan få juverinflammation och framför allt så går dom ner i vikt och mår inte bra av täta löp.
          lev livet medans de är värt att levas

          Kommentar

          • Morellen
            • November 2003
            • 4349

            #6
            tack för tipsen! Jag har inte haft löpkatter på 25 år så jag kom inte ihåg hur det var...
            http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=125188

            "Tänk om fiskar hade djupa akvarier med hallonsaft och bibliotekarier"
            (ur "vända på ända" - en ljuvlig bilderbok jag snubblat över på jobbet)

            Kommentar

            • Lilla Damen
              • February 2008
              • 2649

              #7
              Hade en gång två okastrerade honkatter. Oftast ylade de en i taget... men det hände att båda löpte samtidigt. Då slogs de så pälsen yrde och PINKADE PÅ VÄGGARNA! Inte kul ...

              Kommentar

              • TinaM
                • February 2008
                • 1040

                #8
                Jag har två okastrerade honor, 7 resp 3 år gamla.
                Ingen av dem låter mycket då de löper. Abessiniern, 7, kurrar lite smått, och löpet där går över på ett par dagar då min kastrerade siameskille på 17 år sätter på henne. Sedan är det över. Hon löper kanske 4 ggr om året.

                Den andra honan löper också sällan, men när hon gör det pågår det i veckorna 3 (minst). Hon verkar verkligen ha det jobbigt och siameskillen bryr sig inte alls om henne hur hon än åmar sig. Så jag skall nog låta kastrera henne inom kort.

                Men jag har haft en okastrerad siameshona och jag lovar att det en stilla natt kunde höras 3 km bort när hon löpte!
                32 räkor, 54 räkor, 112 räkor och microfiskar, 180 ancistrus, räkor, endlers, 720 rödmunstetror, scalare, ancistrus, corydoras, räkor, endlers

                Kommentar

                • anna7607
                  • November 2005
                  • 1440

                  #9
                  Ursprungligen postat av Lilla Damen
                  Hade en gång två okastrerade honkatter. Oftast ylade de en i taget... men det hände att båda löpte samtidigt. Då slogs de så pälsen yrde och PINKADE PÅ VÄGGARNA! Inte kul ...
                  fy då ska jag nog vara glad att min fröker är ensam, hämtade ut p-piller igår. Billigare än jag trodde 255 för ett år, så ska du sterilisera din lilla tjej räcker det med att veterinären skriver ut för 3 månader
                  lev livet medans de är värt att levas

                  Kommentar

                  Arbetssätt...