Kissens mage

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jonna91
    • July 2005
    • 2

    Kissens mage

    När jag busar med kissen brukar han lägga sig på rygg och om jag då "rufsar till" pälsen på hans mage tar han tag i handen och biter på den samtidigt som han sprättar med klorna på baktassarna på armen. Det gör inte speciellt ont så det besvärar ju inte mig. Betyder det att han busar med mig och tycker att det är roligt eller menar han att jag ska sluta busa på hans mage? Jag är inte säker på om det är en varning att jag ska sluta eller om det bara är bus
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    #2
    Ja, det är bus. De flesta katter gör så om man "rufsar till" pälsen på magen, det är tydligen en signal att man vill leka. En varning bara - katter som leker tar inte på långa vägar i allt vad de orkar, men det kan ändå göra ont och bli blodvite på din hand.
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

    Kommentar

    • Jens A.
      • March 2007
      • 5026

      #3
      Tricket är att bara låta honom bita. Håll kvar handen. Drar du bort handen skär klorna ner i huden...ajjj!
      Earth first! We´ll screw up the other planets later!

      Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

      Kommentar

      • Jonna91
        • July 2005
        • 2

        #4
        Ursprungligen postat av Azur
        En varning bara - katter som leker tar inte på långa vägar i allt vad de orkar, men det kan ändå göra ont och bli blodvite på din hand.

        Ja för nån timme sen råkade han riva mig blodig på handen när han skulle spurta iväg med sin nyvunna råtta :P

        Men då kan vi fortsätta busa alltså

        Kommentar

        • elinj
          • July 2007
          • 1100

          #5
          jag har själv en katt som busar så, och det syns på han att tycker är roligt. När jag vet att man ska busa med honom så använder jag oftast en långärmad tröja för att undvika att bli sårig precis överallt.

          Kommentar

          • anna7607
            • November 2005
            • 1440

            #6
            Hejsan!

            Att din katt blottar magen ska du ta som en kanon grej, magen är en katts mest intima region och genom att blotta den öppet när den vilar, visar katten sin ägare fullt förtroende och kärlek samma vid bus och lek. Om din katt skulle slåss med en annan så är magen det känsligaste stället och då blotta den definitivt inte magen, så busa du med din katt, klipp klorna så slipper du förblöda =)
            lev livet medans de är värt att levas

            Kommentar

            • Rambo
              • February 2004
              • 672

              #7
              Ingen fara, du kommer märka ganska tydligt om det är på lek eller allvar.
              Lek = katten ligger kvar och du har svaga rosa märken på handen
              Allvar = katten springer iväg och du blöder
              575l Åleds
              80l JAD
              Tiffany - perser/norskskogskatt
              Lizton - renrasig Bengal

              Kommentar

              • Salta Katten
                • March 2008
                • 740

                #8
                När min katt vill leka brukar han lägga sig på rygg med magen i vädret och jama klagande tills man kommer och pillar honom på magen. Synd att han är så hårdhänt bara, trots att han har klippta klor gör det ganska ont... Särskilt det där sparkandet med bakbenen, han tar i allt vad han orkar! Skitkul tycker han, ajajaj säger matte... fast lite får man ju tåla.

                Kommentar

                Arbetssätt...