katt som kissar överallt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • elinj
    svarade
    ja det är ju det jag tycker låter så knäppt, visst kattpesten kan hålla med om som han pratar om ,men försäkringen struntar jag i, det gör inget för mig att det kostar lite extra, eller lite kanske fel ord, men all de pengar man bekostar är mitt djur värd. Annars skulle man väl inte ha djur om man inte ha råd att betala om det skulle hända en olycka.

    Lämna en kommentar:


  • JojjeN
    svarade
    Precis.

    Förstår inte riktigt hur h*n tänker, försäkringen handlar ju bara om att han får gratis vård, du får betala

    Lämna en kommentar:


  • elinj
    svarade
    ja det är ju det jag vill säga,, men prisoner är den som pratar om försäkring o sånt i forumet,, att man inte är någon speciell seriös ägare, men det tycker jag att man är bara att man står för hela kostnaden själv. det är min katt och jag betalar gärna den kostnaden, för den man älskar

    Lämna en kommentar:


  • JojjeN
    svarade
    Varför skulle man vara sämre ägare om man inte har försäkring? Den enda skillnaden är ju att den utan försäkring betalar själv det som händer, och den med försäkring får grejerna betalada.

    Det handlar ju bara om pengar, inte om skötsel?

    Lämna en kommentar:


  • elinj
    svarade
    skönt att det inte bara jag som inte har försäkrat mina katter, o att inte bara jag som är ``dålig´´djurägare vissa andra här i forumet påstår att man är.

    Jag tycker fortfarande att huvudsaken är att de får all hjälp de kan få när de blir dåliga, bra mat osv.
    Det där med försäkring är bara en kostnads fråga. en som betalar försäkring för sitt djur, kan vara lika dålig den med att sköta om sitt djur.

    Lämna en kommentar:


  • solis
    svarade
    Försäkringen håller inte katten levande utan pengarna gör det, istället för att lägga en massa pengar på försäkring för 4 katter så lägger jag ut dom pengarna på dom när det behövs istället även fast det kan bli dyrare.

    Jag älskar mina katter och håller full koll på dom.

    Lämna en kommentar:


  • prisoner
    svarade
    Bara för att det är en innekatt så betyder det inte att din katt inte kan smittas av kattpest. Och om din katt råkar riktigt illa ut och behöver opereras eller ligga intagen på djursjukhus så kan det kosta flera tusen. kostnader på över 10,000 och mer.
    Så att du är så rädd om dina katter håller jag då inte med om när du inte har försäkring samt INTE sköter om katternas skydd mot kattpest som kan leda till döden om katterna smittas. Bakterier kan komma in i ditt hem genom att du själv varit ute och för med dig bakterier in . Bara så du vet. Alla har vi olika syn på djurskötsel.
    Vad jag tycker om att du inte skyddar dina katter mot kattpest behöver jag nog inte tala om.

    Lämna en kommentar:


  • solis
    svarade
    Det är bra om du kollar hennes rutiner, var när och hur.
    Det med att sätta fatet mellan benen blev ju lite fel för dom kissar ju längre bak, men det förstod du ju, skulle bara påpeka min egen felskrivning eller tänkning. lycka till.

    Ps ring annars vererinären och se om dom har några goda råd, dom borde ju ha några tips.

    Lämna en kommentar:


  • elinj
    svarade
    ja men då ska jag försöka jaga henne lite då.. jaga är väl fel ord,, men kolla vart hon tar vägen om dagarna.

    Lämna en kommentar:


  • solis
    svarade
    Jag förstår dig, jag hade 3 till katter vid det tillfället så jag fick springa många gånger.
    Men med tålamod så blev det vinst.

    Lämna en kommentar:


  • elinj
    svarade
    Ursprungligen postat av solis
    Hoppas någon annan har något bra förslag, jag hade som sagt tur.
    Jag tror att jag gick dit när det började krafsa i lådan och lagom till han satt sig så stack jag under grejen vad det nu var.
    jag har ju 2 andra katter,, så jag måste kuta många ggr på toan för att se om det hon som sitter först,

    men men det kommer säkert att gå

    Lämna en kommentar:


  • solis
    svarade
    Hoppas någon annan har något bra förslag, jag hade som sagt tur.
    Jag tror att jag gick dit när det började krafsa i lådan och lagom till han satt sig så stack jag under grejen vad det nu var.

    Lämna en kommentar:


  • elinj
    svarade
    hehe försöka komma när hon kissar,, det kommer bli svårt .

    Lämna en kommentar:


  • solis
    svarade
    Jag har bara gjort det en gång och då hade jag nog bara tur, jag hade något plant med lite kanter på som jag förde in mellan benen på honom när han skulle kissa i lådan kommer ej ihåg vad det var för något.

    Lämna en kommentar:


  • elinj
    svarade
    Ursprungligen postat av solis
    Villken tur att du åkte till veterinären nu när hon behövde medicin.

    Mina katter är inte heller försäkrade.
    När en av mina kom i slagsmål och pajade ögat så gick det på ca 5000:- men det var det värt, det är den ända kostnaden förrutom kastrering som jag haft på honom och då var han 11 år.

    Lycka till med katten.
    Tack ska du ha.. ja det går någ hoppas jag, behöver ta tabletterna, och sen kanske efter helgen få till ett prov, hur gör ni enklast att få tag på urinprov från katten? för det har man inte behövt gjort förrut

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...