katt som kissar överallt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • elinj
    svarade
    ok, tack .
    Ja kissandet är någ bättre, men är lite orolig, för varje gång hon går på toan, o jag följer med för att kanske få ett prov. så skiter hon istället. Så jag vet inte om hon går på toan och kissar på natten då man ligger och sover.
    Men hon har inte på flera dagar gått och kissat på saker och ting i lägenheten, efter att hon fick tabletterna. Men hon är trött sover för det mesta på dagarna, men jag kan tro det beror mkt på tabletterna.Fast det står dock att de inte ska bli trötta. det ända som står om biverkningarna är Gastrointestinala symtom kan förekomma. Allergiska reaktioner som hudreaktioner och anafylaxi kan uppträda i sällsynta fall.
    Senast redigerad av elinj; 23 February 2009, 12:32.

    Lämna en kommentar:


  • solis
    svarade
    Prova och se,men prova i en hörna först ifall det är frätande, vet ej hur vanligt tyg reagerar.Fungerar det och att det fortfarande luktar efter behandling så kan du ju lägga på lite till, tänk på att så länge det är blött luktar det mer.
    Hur har det gått med kissandet har hon slutat?
    Senast redigerad av solis; 22 February 2009, 18:36.

    Lämna en kommentar:


  • elinj
    svarade
    nä det tänkte jag inte göra, men jag tänkte jag skulle lägga på lite efter jag har tvättat,, men jag antar att det inte behövs så jätte mycket för.

    Lämna en kommentar:


  • solis
    svarade
    Jag hoppas att du inte menar tvätta i maskinen med ättika, det vet jag inte om det fungerar eller om maskinen mår bra av det, kanske kan man lägga stället på tyg i ättika men jag vet faktiskt inte.
    Det jag menade var att torka av ställen som är kissade på typ möbler, golv och andra hårda ytor eller skin soffa eller något sånt.
    Om jag torkar av hårda ytor så häller jag ättika på ett fat och doppar trasan eller svampen i det sen torkar jag av stället, tänk på att det kan kännas i näsan och ögonen och luktar ett tag efter men det försvinner efter ett tag du kan ju vädra med.

    Lämna en kommentar:


  • elinj
    svarade
    hej, ska tvätta imorgon måndag, tänkte höra hur mycket man ska hela i av ättikan, så att doften av urin försvinner.

    Ja jag hoppas att det kommer fungera..

    Lämna en kommentar:


  • solis
    svarade
    Ursprungligen postat av elinj
    Nu har hon inte kissat någonstans än i toaletten. Jätte skönt, har blivit ännu noggranare med att ta bort kiss och plutt så fort en kisse har varit där, och inte vänta med det.
    Vad skönt att höra.
    Lycka till med kiss provet.

    Lämna en kommentar:


  • prisoner
    svarade
    Inte lönt att diskutera mer märker jag. Men det ska bli intressant den dagen ni som inte har försäkring råkar ut för en skada som kostar 30,000 om ni då kan betala notan. Att det finns kattägare som har försäkrat katterna och inte ens borde få äga ett djur håller jag med om till fullo. Men vist underlättar det att veta att man har råd att behandla sitt djur även om det skulle uppgå till en kostnad på 30,000. eller ??

    Lämna en kommentar:


  • solis
    svarade
    Ursprungligen postat av prisoner
    Skönt att en del märkt att jag inte hade fel i det jag sagt angående försäkring och skydd mot kattpest. m.v.h Tommy
    Jag har aldrig sagt att du har fel om varken kattpest eller försäkring, jag menar bara att det är upp till var och en om man vill lägga pengar på försäkring eller lägga alla pengar på en gång om det händer något, katten mår ju inte sämre för att den inte är försäkrad.
    Och samma med spruta, nog är det för kattens bästa men alla vaccinationer har också risker man sprutar ju in skit(bakterier eller sjukdom eller vad det nu är i sprutan) i kroppen på dom.

    Jag och min man tvekade länge innan vi vågade vaccinera barnen men vi gjorde det ändå även fast vi inte ville.

    Lämna en kommentar:


  • JojjeN
    svarade
    Ursprungligen postat av prisoner
    Skönt att en del märkt att jag inte hade fel i det jag sagt angående försäkring och skydd mot kattpest. m.v.h Tommy
    Angående att man är sämre kattägare om man inte har försäkring håller jag fortfarande inte med dig om.

    Angående kattpesten så har jag hållt med dig om det hela tiden.

    Lämna en kommentar:


  • prisoner
    svarade
    Skönt att en del märkt att jag inte hade fel i det jag sagt angående försäkring och skydd mot kattpest. m.v.h Tommy

    Lämna en kommentar:


  • elinj
    svarade
    Nu har hon inte kissat någonstans än i toaletten. Jätte skönt, har blivit ännu noggranare med att ta bort kiss och plutt så fort en kisse har varit där, och inte vänta med det.

    Lämna en kommentar:


  • solis
    svarade
    Ursprungligen postat av Emmma
    Inom 100dagars perioden ingår även andra krämpor i självrisken.
    Min grannes innekatt smet ut för några månader sen och blev ganska illa påkörd(mycket bilar i mitt område) den notan gick på dryga 30 000 - nu hade hon VÄLDIG otur med ett väldigt knepigt brott precis i knäleden men det kan som sagt bli mycket dyrt.
    Möjligt att jag drabbats rätt rejält men kan konstatera att det är rätt bra att vaccinera katterna också... min äldsta (hela ett halvår äldre än de andra) fick kattsnuva i unga år och har nu en kronisk hosta som vi inte lyckas bli av med och har resulterat i lunginflammation inte bara en gång utan två.

    Ett tips för de som har flera katter är att läsa Vicky Halls böcker om kattbeteende - jag håller inte med henne i allt men de kan vara rätt tankeväckande.

    För att återknyta till det tråden egentligen handlar om kan jag bara säga att jag hoppas problemet löser sig - min ena protestkissar vid förändringar och det är verkligen inte kul. Hon väljer helst trevliga platser som min fruktskål, akvariets ljusramp eller direkt på ytterdörren. Kan inte säga att jag blir särskillt glad för något av ställena.
    Mina kissar på eluttag, i stora blomkrukor, på skåp och om det skulle ligga något tygaktigt eller plastpåse på golvet så räkna med att den är blöt.

    Lämna en kommentar:


  • ivanelvis
    svarade
    Vår honkatt gick och pinkade lite här o där. det visade sig att hon hade urinvägsinfektion, hon fick antibiotika så blev det bra med pinkandet..
    kolla upp om din katt har det, katter kan ju inte säga att det gör ont när dom kissar

    Lämna en kommentar:


  • Emmma
    svarade
    Inom 100dagars perioden ingår även andra krämpor i självrisken.
    Min grannes innekatt smet ut för några månader sen och blev ganska illa påkörd(mycket bilar i mitt område) den notan gick på dryga 30 000 - nu hade hon VÄLDIG otur med ett väldigt knepigt brott precis i knäleden men det kan som sagt bli mycket dyrt.
    Möjligt att jag drabbats rätt rejält men kan konstatera att det är rätt bra att vaccinera katterna också... min äldsta (hela ett halvår äldre än de andra) fick kattsnuva i unga år och har nu en kronisk hosta som vi inte lyckas bli av med och har resulterat i lunginflammation inte bara en gång utan två.

    Ett tips för de som har flera katter är att läsa Vicky Halls böcker om kattbeteende - jag håller inte med henne i allt men de kan vara rätt tankeväckande.

    För att återknyta till det tråden egentligen handlar om kan jag bara säga att jag hoppas problemet löser sig - min ena protestkissar vid förändringar och det är verkligen inte kul. Hon väljer helst trevliga platser som min fruktskål, akvariets ljusramp eller direkt på ytterdörren. Kan inte säga att jag blir särskillt glad för något av ställena.

    Lämna en kommentar:


  • prisoner
    svarade
    Tråkigt att höra. Alltid jobbigt att mista ett djur då det ju blir som en familjemedlem och man fäster sig fort vid djuren.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...