katt som kissar överallt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • elinj
    svarade
    mm det är jätte skönt att få veta det.
    Jag vill tacka alla som har gett mig tips på vägen.

    ha det gott

    Lämna en kommentar:


  • solis
    svarade
    Det var skönt att höra att det var normalt, lycka till.

    Lämna en kommentar:


  • elinj
    svarade
    Nu har man ringt till vet.
    de sa att katternas doft av urinet kan bli väldigt starkt om de går på detta pencillin . tröttheten sa hon att det inte står någe om det om tabletterna, men hon har hört att det har varit några djur som blivit trötta med dessa tabletter. Men skulle det bli värre fram tills på lördag då vi ska sluta med dom, eller att hon fortsätter med tröttheten efter tabletterna skulle vi höra av oss igen.

    Lämna en kommentar:


  • elinj
    svarade
    ja får väl göra det imorgon,, för nu har hon iaf kissat det är bra det.

    Lämna en kommentar:


  • solis
    svarade
    Det kanske är bäst och ringa och rådfråga så du vet med säkerhet att det ska vara såhär, det låter konstigt att hon är så trött och att det luktar så skarpt. Ringa och fråga kostar inget bara att du kanske kan få tips om vad du kan göra för din älskling.

    Lämna en kommentar:


  • elinj
    svarade
    kanske kan avvakta och se en stund se om hon blir piggare, eftersom hon kissade eller?

    Lämna en kommentar:


  • solis
    svarade
    Det var ju skönt. Kanske har hon hållt sig väldigt länge eftersom att det luktar skarpt.

    Lämna en kommentar:


  • elinj
    svarade
    Nu har jag precis sett min skrållan kissat. men det luktade väldigt starkt. tyvärr hann jag inte med med prov.

    Men skönt att se henne kissa.

    Lämna en kommentar:


  • Azur
    svarade
    Ursprungligen postat av elinj
    att stänga in katten komme inte att fungera, hon kommer att raffsa massor på dörren och jama. jag försökte det på fm då hon skulle till vet. för att försöka få till ett prov, men det gick inte. hon jamade och rev istället för att kissa.
    Det håller hon på med i en timme eller så, sen lugnar hon ned sig. Du måste få reda på om hon kissar eller inte, för gör hon inte det kommer hon att dö.

    Lämna en kommentar:


  • elinj
    svarade
    att stänga in katten komme inte att fungera, hon kommer att raffsa massor på dörren och jama. jag försökte det på fm då hon skulle till vet. för att försöka få till ett prov, men det gick inte. hon jamade och rev istället för att kissa.

    Ja lite har jag sett henne att dricka, eftersom tabletten som jag ger henne vill hon inte ta utan att jag får blanda den med lite vatten i en liten spruta.

    Lämna en kommentar:


  • Uddaveka
    svarade
    Elinj: Jag tycker att du kan ringa och rådfråga vetrinären ang. tröttheten och kissandet. Annars kan du testa om du har 2 toalådor, att stänga in henne och en låda i ett eget rum över natten. då kan du lätt se om kissandet fungerar som det ska. Vissa katter tycker dock det är jobbigt att vara instängda över natten, vilket kan resultera i jam och krafsande på dörren. Tänk också på att ställa in mat och vatten.

    Förresten, har du sett henne dricka?

    Lämna en kommentar:


  • elinj
    svarade
    [quote=Azur;1262535]Stoppåbelägg, du vet inte om hon kissat alls? Ser du inte det i lådan?
    jag har ju 2 katter till, lite svårt att se vem av de 3 som har varit på toan,,

    Lämna en kommentar:


  • elinj
    svarade
    vad jag har sett iaf, men kissblåsan är ju inte så stor när jag trycker på den, jag tycker att hon är mer slö än vad hon burkar vara,, hon brukar alltid komma fram på kvällen, o gosa, men efter tabletterna kom till så sover väldigt mkt.

    Lämna en kommentar:


  • Azur
    svarade
    Ursprungligen postat av elinj
    Så jag vet inte om hon går på toan och kissar på natten då man ligger och sover.
    Stoppåbelägg, du vet inte om hon kissat alls? Ser du inte det i lådan?
    Men hon är trött sover för det mesta på dagarna, men jag kan tro det beror mkt på tabletterna.
    Hon kan väl vara rätt sliten efter en lång tids urinvägsinfektion och behöva vila, men försök verkligen kolla så hon över huvud taget kissar, annars är det bråttom att få tillbaks henne till veterinär.

    Lämna en kommentar:


  • solis
    svarade
    Typiskt att hon bajsar när du väl är där , men man tycker att hon borde kissa någon av gångerna. Hoppas att det bara är som du missat tillfället så att det inte är något annat fel.
    Trötta brukar dom vara denna årstiden jag tycker mina vilar jämt, dom vilar väll för att våren är på väg.
    Vilar hon onormalt mycket för henne eller?
    Är du orolig så ring veterinären och fråga om både kissandet och biverkningar.
    Skön ivarjefall att hon inte kissat på något som hon inte får.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...