katt som kissar överallt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • solis
    • July 2008
    • 5064

    #61
    Jag hoppas att du inte menar tvätta i maskinen med ättika, det vet jag inte om det fungerar eller om maskinen mår bra av det, kanske kan man lägga stället på tyg i ättika men jag vet faktiskt inte.
    Det jag menade var att torka av ställen som är kissade på typ möbler, golv och andra hårda ytor eller skin soffa eller något sånt.
    Om jag torkar av hårda ytor så häller jag ättika på ett fat och doppar trasan eller svampen i det sen torkar jag av stället, tänk på att det kan kännas i näsan och ögonen och luktar ett tag efter men det försvinner efter ett tag du kan ju vädra med.
    Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
    1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
    100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
    56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

    Kommentar

    • elinj
      • July 2007
      • 1100

      #62
      nä det tänkte jag inte göra, men jag tänkte jag skulle lägga på lite efter jag har tvättat,, men jag antar att det inte behövs så jätte mycket för.

      Kommentar

      • solis
        • July 2008
        • 5064

        #63
        Prova och se,men prova i en hörna först ifall det är frätande, vet ej hur vanligt tyg reagerar.Fungerar det och att det fortfarande luktar efter behandling så kan du ju lägga på lite till, tänk på att så länge det är blött luktar det mer.
        Hur har det gått med kissandet har hon slutat?
        Senast redigerad av solis; 22 February 2009, 18:36.
        Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
        1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
        100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
        56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

        Kommentar

        • elinj
          • July 2007
          • 1100

          #64
          ok, tack .
          Ja kissandet är någ bättre, men är lite orolig, för varje gång hon går på toan, o jag följer med för att kanske få ett prov. så skiter hon istället. Så jag vet inte om hon går på toan och kissar på natten då man ligger och sover.
          Men hon har inte på flera dagar gått och kissat på saker och ting i lägenheten, efter att hon fick tabletterna. Men hon är trött sover för det mesta på dagarna, men jag kan tro det beror mkt på tabletterna.Fast det står dock att de inte ska bli trötta. det ända som står om biverkningarna är Gastrointestinala symtom kan förekomma. Allergiska reaktioner som hudreaktioner och anafylaxi kan uppträda i sällsynta fall.
          Senast redigerad av elinj; 23 February 2009, 12:32.

          Kommentar

          • solis
            • July 2008
            • 5064

            #65
            Typiskt att hon bajsar när du väl är där , men man tycker att hon borde kissa någon av gångerna. Hoppas att det bara är som du missat tillfället så att det inte är något annat fel.
            Trötta brukar dom vara denna årstiden jag tycker mina vilar jämt, dom vilar väll för att våren är på väg.
            Vilar hon onormalt mycket för henne eller?
            Är du orolig så ring veterinären och fråga om både kissandet och biverkningar.
            Skön ivarjefall att hon inte kissat på något som hon inte får.
            Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
            1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
            100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
            56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

            Kommentar

            • Azur
              • March 2003
              • 12946

              #66
              Ursprungligen postat av elinj
              Så jag vet inte om hon går på toan och kissar på natten då man ligger och sover.
              Stoppåbelägg, du vet inte om hon kissat alls? Ser du inte det i lådan?
              Men hon är trött sover för det mesta på dagarna, men jag kan tro det beror mkt på tabletterna.
              Hon kan väl vara rätt sliten efter en lång tids urinvägsinfektion och behöva vila, men försök verkligen kolla så hon över huvud taget kissar, annars är det bråttom att få tillbaks henne till veterinär.
              Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

              Kommentar

              • elinj
                • July 2007
                • 1100

                #67
                vad jag har sett iaf, men kissblåsan är ju inte så stor när jag trycker på den, jag tycker att hon är mer slö än vad hon burkar vara,, hon brukar alltid komma fram på kvällen, o gosa, men efter tabletterna kom till så sover väldigt mkt.

                Kommentar

                • elinj
                  • July 2007
                  • 1100

                  #68
                  [quote=Azur;1262535]Stoppåbelägg, du vet inte om hon kissat alls? Ser du inte det i lådan?
                  jag har ju 2 katter till, lite svårt att se vem av de 3 som har varit på toan,,

                  Kommentar

                  • Uddaveka
                    • June 2007
                    • 431

                    #69
                    Elinj: Jag tycker att du kan ringa och rådfråga vetrinären ang. tröttheten och kissandet. Annars kan du testa om du har 2 toalådor, att stänga in henne och en låda i ett eget rum över natten. då kan du lätt se om kissandet fungerar som det ska. Vissa katter tycker dock det är jobbigt att vara instängda över natten, vilket kan resultera i jam och krafsande på dörren. Tänk också på att ställa in mat och vatten.

                    Förresten, har du sett henne dricka?
                    ~Love animals~
                    Kramar Sofia
                    160l, 100l, 54l, 40l

                    Kommentar

                    • elinj
                      • July 2007
                      • 1100

                      #70
                      att stänga in katten komme inte att fungera, hon kommer att raffsa massor på dörren och jama. jag försökte det på fm då hon skulle till vet. för att försöka få till ett prov, men det gick inte. hon jamade och rev istället för att kissa.

                      Ja lite har jag sett henne att dricka, eftersom tabletten som jag ger henne vill hon inte ta utan att jag får blanda den med lite vatten i en liten spruta.

                      Kommentar

                      • Azur
                        • March 2003
                        • 12946

                        #71
                        Ursprungligen postat av elinj
                        att stänga in katten komme inte att fungera, hon kommer att raffsa massor på dörren och jama. jag försökte det på fm då hon skulle till vet. för att försöka få till ett prov, men det gick inte. hon jamade och rev istället för att kissa.
                        Det håller hon på med i en timme eller så, sen lugnar hon ned sig. Du måste få reda på om hon kissar eller inte, för gör hon inte det kommer hon att dö.
                        Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

                        Kommentar

                        • elinj
                          • July 2007
                          • 1100

                          #72
                          Nu har jag precis sett min skrållan kissat. men det luktade väldigt starkt. tyvärr hann jag inte med med prov.

                          Men skönt att se henne kissa.

                          Kommentar

                          • solis
                            • July 2008
                            • 5064

                            #73
                            Det var ju skönt. Kanske har hon hållt sig väldigt länge eftersom att det luktar skarpt.
                            Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
                            1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
                            100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
                            56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

                            Kommentar

                            • elinj
                              • July 2007
                              • 1100

                              #74
                              kanske kan avvakta och se en stund se om hon blir piggare, eftersom hon kissade eller?

                              Kommentar

                              • solis
                                • July 2008
                                • 5064

                                #75
                                Det kanske är bäst och ringa och rådfråga så du vet med säkerhet att det ska vara såhär, det låter konstigt att hon är så trött och att det luktar så skarpt. Ringa och fråga kostar inget bara att du kanske kan få tips om vad du kan göra för din älskling.
                                Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
                                1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
                                100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
                                56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

                                Kommentar

                                Arbetssätt...