katt som kissar överallt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • elinj
    • July 2007
    • 1100

    #46
    jag har alltid tvättat sakerna hon har kissat på i förtvätt och 60grader 2 ggr för att det ska gå bort, men oftast så går det inte bort och det luktar och katten sätter sig på stället och kissar ändå. Bara kasta det eller?

    Kommentar

    • solis
      • July 2008
      • 5064

      #47
      Om det inte löser sig med kissandet efter medicinering så kan du ju prova att köpa ett nytt och se om det får henne att sluta kissa där annars så är det nog bara att kämpa vidare och att försöka inte tappa humöret villket är välldigt lätt.
      Jag gav mig 2 val antingen fick jag avliva dom som är problem eller acceptera det och bara ta bort kisset.
      Valet var lätt jag har inte mage att avliva mina katter för en sån sak och jag mår inte lika dåligt av det sen jag bara accepterade det.
      Haft problem i flera år,och dom har en kattgård som är ca 20*20 meter med träd att klättra i växthus att ligga i så dom är inte innestängda i huset heller.
      Jag har däremot stängt av halva huset för dom så att dom inte kan kissa på jobbiga ställen som i leksakslådor tvätt och sovrum.
      En av katterna får vara överallt men dom andra provar jag ibland om dom kan gå in där utan att märka revir.
      Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
      1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
      100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
      56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

      Kommentar

      • prisoner
        • December 2008
        • 78

        #48
        Det pratas mycket angående det jag nämde om försäkring. Vad jag menar är att om man har riktig otur och en eller flera katter blir alvarligt sjuka kanske man inte har typ 10-20,000 liggande hemma att ta av. Och de flesta djursjukhus kräver att man betalar kontant om man inte har försäkring kan de ställa till det då ju. Att resonera som så att de har ju gått bra innan och det händer nog inte mig anser jag vara ett konstigt sätt att tänka. Vad som skrämmer mig mest är inte angående försäkringen utan att de flesta som komenterat mig helt borsett från att komentera skyddet mot kattpest som du verkar strunta helt i. Det anser jag är dålig djurhållning. Då katter kan dö om dom smittas så borde du ju vara mer angelägen .

        Kommentar

        • solis
          • July 2008
          • 5064

          #49
          Visst är det riskabelt att inte vaccinera katterna mot kattpest men det är också riskabelt att släppa ut dom utanför dörren, jag blev av med två katter på 10 månader för att dom kör som dårar på denna vägen.
          Därför byggde jag en jättestor kattgård för att skydda dom för vägen ivarjefall.
          Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
          1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
          100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
          56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

          Kommentar

          • prisoner
            • December 2008
            • 78

            #50
            Tråkigt att höra. Alltid jobbigt att mista ett djur då det ju blir som en familjemedlem och man fäster sig fort vid djuren.

            Kommentar

            • Emmma
              • January 2007
              • 340

              #51
              Inom 100dagars perioden ingår även andra krämpor i självrisken.
              Min grannes innekatt smet ut för några månader sen och blev ganska illa påkörd(mycket bilar i mitt område) den notan gick på dryga 30 000 - nu hade hon VÄLDIG otur med ett väldigt knepigt brott precis i knäleden men det kan som sagt bli mycket dyrt.
              Möjligt att jag drabbats rätt rejält men kan konstatera att det är rätt bra att vaccinera katterna också... min äldsta (hela ett halvår äldre än de andra) fick kattsnuva i unga år och har nu en kronisk hosta som vi inte lyckas bli av med och har resulterat i lunginflammation inte bara en gång utan två.

              Ett tips för de som har flera katter är att läsa Vicky Halls böcker om kattbeteende - jag håller inte med henne i allt men de kan vara rätt tankeväckande.

              För att återknyta till det tråden egentligen handlar om kan jag bara säga att jag hoppas problemet löser sig - min ena protestkissar vid förändringar och det är verkligen inte kul. Hon väljer helst trevliga platser som min fruktskål, akvariets ljusramp eller direkt på ytterdörren. Kan inte säga att jag blir särskillt glad för något av ställena.

              Kommentar

              • ivanelvis
                • February 2004
                • 408

                #52
                Vår honkatt gick och pinkade lite här o där. det visade sig att hon hade urinvägsinfektion, hon fick antibiotika så blev det bra med pinkandet..
                kolla upp om din katt har det, katter kan ju inte säga att det gör ont när dom kissar
                hemsida
                http://hem.bredband.net/b734176/

                Kommentar

                • solis
                  • July 2008
                  • 5064

                  #53
                  Ursprungligen postat av Emmma
                  Inom 100dagars perioden ingår även andra krämpor i självrisken.
                  Min grannes innekatt smet ut för några månader sen och blev ganska illa påkörd(mycket bilar i mitt område) den notan gick på dryga 30 000 - nu hade hon VÄLDIG otur med ett väldigt knepigt brott precis i knäleden men det kan som sagt bli mycket dyrt.
                  Möjligt att jag drabbats rätt rejält men kan konstatera att det är rätt bra att vaccinera katterna också... min äldsta (hela ett halvår äldre än de andra) fick kattsnuva i unga år och har nu en kronisk hosta som vi inte lyckas bli av med och har resulterat i lunginflammation inte bara en gång utan två.

                  Ett tips för de som har flera katter är att läsa Vicky Halls böcker om kattbeteende - jag håller inte med henne i allt men de kan vara rätt tankeväckande.

                  För att återknyta till det tråden egentligen handlar om kan jag bara säga att jag hoppas problemet löser sig - min ena protestkissar vid förändringar och det är verkligen inte kul. Hon väljer helst trevliga platser som min fruktskål, akvariets ljusramp eller direkt på ytterdörren. Kan inte säga att jag blir särskillt glad för något av ställena.
                  Mina kissar på eluttag, i stora blomkrukor, på skåp och om det skulle ligga något tygaktigt eller plastpåse på golvet så räkna med att den är blöt.
                  Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
                  1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
                  100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
                  56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

                  Kommentar

                  • elinj
                    • July 2007
                    • 1100

                    #54
                    Nu har hon inte kissat någonstans än i toaletten. Jätte skönt, har blivit ännu noggranare med att ta bort kiss och plutt så fort en kisse har varit där, och inte vänta med det.

                    Kommentar

                    • prisoner
                      • December 2008
                      • 78

                      #55
                      Skönt att en del märkt att jag inte hade fel i det jag sagt angående försäkring och skydd mot kattpest. m.v.h Tommy

                      Kommentar

                      • JojjeN
                        • June 2008
                        • 3567

                        #56
                        Ursprungligen postat av prisoner
                        Skönt att en del märkt att jag inte hade fel i det jag sagt angående försäkring och skydd mot kattpest. m.v.h Tommy
                        Angående att man är sämre kattägare om man inte har försäkring håller jag fortfarande inte med dig om.

                        Angående kattpesten så har jag hållt med dig om det hela tiden.
                        Tillbaks efter paus.

                        Kommentar

                        • solis
                          • July 2008
                          • 5064

                          #57
                          Ursprungligen postat av prisoner
                          Skönt att en del märkt att jag inte hade fel i det jag sagt angående försäkring och skydd mot kattpest. m.v.h Tommy
                          Jag har aldrig sagt att du har fel om varken kattpest eller försäkring, jag menar bara att det är upp till var och en om man vill lägga pengar på försäkring eller lägga alla pengar på en gång om det händer något, katten mår ju inte sämre för att den inte är försäkrad.
                          Och samma med spruta, nog är det för kattens bästa men alla vaccinationer har också risker man sprutar ju in skit(bakterier eller sjukdom eller vad det nu är i sprutan) i kroppen på dom.

                          Jag och min man tvekade länge innan vi vågade vaccinera barnen men vi gjorde det ändå även fast vi inte ville.
                          Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
                          1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
                          100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
                          56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

                          Kommentar

                          • prisoner
                            • December 2008
                            • 78

                            #58
                            Inte lönt att diskutera mer märker jag. Men det ska bli intressant den dagen ni som inte har försäkring råkar ut för en skada som kostar 30,000 om ni då kan betala notan. Att det finns kattägare som har försäkrat katterna och inte ens borde få äga ett djur håller jag med om till fullo. Men vist underlättar det att veta att man har råd att behandla sitt djur även om det skulle uppgå till en kostnad på 30,000. eller ??

                            Kommentar

                            • solis
                              • July 2008
                              • 5064

                              #59
                              Ursprungligen postat av elinj
                              Nu har hon inte kissat någonstans än i toaletten. Jätte skönt, har blivit ännu noggranare med att ta bort kiss och plutt så fort en kisse har varit där, och inte vänta med det.
                              Vad skönt att höra.
                              Lycka till med kiss provet.
                              Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
                              1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
                              100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
                              56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

                              Kommentar

                              • elinj
                                • July 2007
                                • 1100

                                #60
                                hej, ska tvätta imorgon måndag, tänkte höra hur mycket man ska hela i av ättikan, så att doften av urin försvinner.

                                Ja jag hoppas att det kommer fungera..

                                Kommentar

                                Arbetssätt...