katt som kissar överallt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • JojjeN
    • June 2008
    • 3567

    #31
    Varför skulle man vara sämre ägare om man inte har försäkring? Den enda skillnaden är ju att den utan försäkring betalar själv det som händer, och den med försäkring får grejerna betalada.

    Det handlar ju bara om pengar, inte om skötsel?
    Tillbaks efter paus.

    Kommentar

    • elinj
      • July 2007
      • 1100

      #32
      ja det är ju det jag vill säga,, men prisoner är den som pratar om försäkring o sånt i forumet,, att man inte är någon speciell seriös ägare, men det tycker jag att man är bara att man står för hela kostnaden själv. det är min katt och jag betalar gärna den kostnaden, för den man älskar

      Kommentar

      • JojjeN
        • June 2008
        • 3567

        #33
        Precis.

        Förstår inte riktigt hur h*n tänker, försäkringen handlar ju bara om att han får gratis vård, du får betala
        Tillbaks efter paus.

        Kommentar

        • elinj
          • July 2007
          • 1100

          #34
          ja det är ju det jag tycker låter så knäppt, visst kattpesten kan hålla med om som han pratar om ,men försäkringen struntar jag i, det gör inget för mig att det kostar lite extra, eller lite kanske fel ord, men all de pengar man bekostar är mitt djur värd. Annars skulle man väl inte ha djur om man inte ha råd att betala om det skulle hända en olycka.

          Kommentar

          • elinj
            • July 2007
            • 1100

            #35
            tänkte på en liten fråga,, om jag nu får ording på denna underbara tjej, hur tar man bort doften på bästa sätt så att inte katten går dit mera. utan att behöva slänga och köpa nytt.

            Kommentar

            • solis
              • July 2008
              • 5064

              #36
              Försäkringen täcker ändå inte hela kostnaden dom får ju betala en viss summa ändå och om kostnaden överstiger den summan som är satt så går försäkringen in och betalar, men inte allt.

              Ren ättika utan vatten i fungerar bra men jag vet inte om det försvinner så pass mycket att inte katten känner lukten.

              Vissa säger att vitpeppar fungerar att strö på stället men det har aldrig fungerat för mig.

              Tyvärr så är det svårt att få bort doften så har någon annan råd så skulle jag vilja höra dom med.
              Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
              1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
              100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
              56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

              Kommentar

              • elinj
                • July 2007
                • 1100

                #37
                vanlig ättika som man använder i mat?
                Luktar inte det med efteråt?
                Vad bra, några råd iaf?

                Kommentar

                • Emmma
                  • January 2007
                  • 340

                  #38
                  Jag vill inte gå in i en diskussion om försäkring eller inte - men vid en snabb genomräkning så har jag tjänat in mina betalda försäkringspremier och jag har fem innekatter (brutna ben, dåliga njurar och diverse andra krämpor - de är tolv år nu och blir inte direkt friskare med åren).

                  Kommentar

                  • solis
                    • July 2008
                    • 5064

                    #39
                    Vanlig matättika billigt och bra, det luktar skarpt när man tvättar med det och ångan kan vara kvar i någon timme efteråt, vädrar man så får man ut ångan fortare, ättika doften ångas bort så det luktar inte efter ett tag.
                    Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
                    1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
                    100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
                    56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

                    Kommentar

                    • elinj
                      • July 2007
                      • 1100

                      #40
                      det där låter ju faktist bra det där med ättika.. kanske man testa med..
                      men hur gör man med täcken och sånt då.

                      Kommentar

                      • solis
                        • July 2008
                        • 5064

                        #41
                        Då har du haft tur och valt rätt för dig, mina katter har knappt behövt att åka in så jag har klarat mig bra så sett dom är mellan 6-13år.

                        Du som har försäkring på dina kanske kan svara på vad det kostar i månaden och hur mycket det kostar vid besök innan försäkringen går in och betalar hade varit intressant att veta.
                        Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
                        1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
                        100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
                        56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

                        Kommentar

                        • solis
                          • July 2008
                          • 5064

                          #42
                          Ursprungligen postat av elinj
                          det där låter ju faktist bra det där med ättika.. kanske man testa med..
                          men hur gör man med täcken och sånt då.
                          Det vet jag inte men att tvätta den i tvättmaskinen med tvättmedel några gånger borde få bort det mesta, tycker inte att det luktar efter man har tvättat en gång heller men skulle det göra det så tvätta det igen.
                          Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
                          1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
                          100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
                          56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

                          Kommentar

                          • Emmma
                            • January 2007
                            • 340

                            #43
                            Betalar 36:- i månaden per katt (mina katter är alla fem drygt 12 år) och fick för ett par veckor sen åka in akut med en katt som fick en allergisk reaktion. Besöket gick på drygt 2600 och så var vi på ett återbesök som gick på dryga 500, försäkringsbolaget har en självrisk på 1200:- per påbörjad 100dagarsperiod + att man betalar 20% av de övriga kostnaderna, håller med om att det är rätt pissiga villkor men ... för mig har det gått med vinst. (katten som bröt benet gick på dryga 8000:-, vad njurundersökningarna kostade kommer jag inte ihåg men eftersom tre av mina pensionärer har dåliga njurar är jag rätt glad att de försäkrades redan i unga år) (Tyvärr täcker ju inte försäkringen saker som FORL så det kan ju bli väldigt dyrt ändå)
                            Men det är ju som sagt upp till var och en.

                            Kommentar

                            • solis
                              • July 2008
                              • 5064

                              #44
                              Ursprungligen postat av Emmma
                              Betalar 36:- i månaden per katt (mina katter är alla fem drygt 12 år) och fick för ett par veckor sen åka in akut med en katt som fick en allergisk reaktion. Besöket gick på drygt 2600 och så var vi på ett återbesök som gick på dryga 500, försäkringsbolaget har en självrisk på 1200:- per påbörjad 100dagarsperiod + att man betalar 20% av de övriga kostnaderna, håller med om att det är rätt pissiga villkor men ... för mig har det gått med vinst. (katten som bröt benet gick på dryga 8000:-, vad njurundersökningarna kostade kommer jag inte ihåg men eftersom tre av mina pensionärer har dåliga njurar är jag rätt glad att de försäkrades redan i unga år) (Tyvärr täcker ju inte försäkringen saker som FORL så det kan ju bli väldigt dyrt ändå)
                              Men det är ju som sagt upp till var och en.
                              Tack för att du gav mig lite kött på benen med försäkringsfrågor det är alltid bra att veta.
                              Om det blir en annan sjukdom eller något i den 100 dagarsperioden täcker dom 1200 det då eller får man börja om från början.
                              Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
                              1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
                              100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
                              56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

                              Kommentar

                              • Azur
                                • March 2003
                                • 12946

                                #45
                                Kastrerade/steriliserade katter har svag lukt på kisset, men för att få bort lukten av vår okastrerade hankatts kiss var jag tvungen att tvätta två gånger i 90 grader, annars satt lukten kvar.

                                Förhoppningsvis slutar er katt kissa när urinvägsinfektionen ger med sig.
                                Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...