katt som kissar överallt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • elinj
    • July 2007
    • 1100

    #16
    Ursprungligen postat av prisoner
    HM?? Läste din frågan om vad det kan kosta att gå med katten till vetrinären. Min fråga till dig är om du inte har katten försäkrad. Då jag själv hållt på med Somali katt uppfödning kan jag bara tala om för dig att jag hade som krav att köparna tecknade försäkring på katten när dom köpte kattungar av mig. En försäkring kostar ca 60kr i månaden . Har man inte råd med det tycker jag personligen inte att man ska skaffa sig en katt. Många som borde ta mer ansvar för sina djur. Hoppas att katten blivit bättre. Tror att det är någon form av protest. Bytar du i kattlådan var dag så att den är ren? Och har du bytt till en annan sorts sand? Katterna kan vara känsliga om man bytar sanden mot en annan sort. Kan också vara så att katten fått urinvägsinfektion eller nått så den inte kan hålla tätt.
    bara för att man inte försäkrar sin katt betyder inte att man är en dålig mate eller husse? huvudsaken är väl att man tar hand om djuret och att man betalar alla dess kostnader. det är bara upp till sig själv, det blir bara dyrare,, Nu har jag gjort mitt val att inte försäkra mina kissar, men om jag skaffar mig mera katter vartefter så ska jag inskaffa mig försäkring på dom,, nä jag har inte gått med henne på 4 år, hon har mått bra o så innan, hon är inne katt, så hon har inte avmaskat.

    Kommentar

    • elinj
      • July 2007
      • 1100

      #17
      Ursprungligen postat av JojjeN
      Bor du i finland? Eftersom du sa att det var en timme kvar, vi i sverige hade ju 3 timmar kvar då.
      nja det skulle ha varit 3 timmar men fick en lite tidigare tid, så jag tog den istället.

      Kommentar

      • elinj
        • July 2007
        • 1100

        #18
        har iaf varit hos vetrinären nu och hon hade blod i urinet, får antibiotika i 10 dagar, morgon och kväll. Ska ta det lite lungt under helgen,, men forsätter hon efter det så ska jag försöka göra ett urinprov, för att se om hon hade urin kristaller, men hon hade iaf inte några urinsten för vi kollade på röntgen på henne. detta kostade inte så mkt, bara 1100 och sen antibiotika på 111kr. så det har man råd till sin bebis

        Kommentar

        • solis
          • July 2008
          • 5064

          #19
          Villken tur att du åkte till veterinären nu när hon behövde medicin.

          Mina katter är inte heller försäkrade.
          När en av mina kom i slagsmål och pajade ögat så gick det på ca 5000:- men det var det värt, det är den ända kostnaden förrutom kastrering som jag haft på honom och då var han 11 år.

          Lycka till med katten.
          Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
          1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
          100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
          56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

          Kommentar

          • elinj
            • July 2007
            • 1100

            #20
            Ursprungligen postat av solis
            Villken tur att du åkte till veterinären nu när hon behövde medicin.

            Mina katter är inte heller försäkrade.
            När en av mina kom i slagsmål och pajade ögat så gick det på ca 5000:- men det var det värt, det är den ända kostnaden förrutom kastrering som jag haft på honom och då var han 11 år.

            Lycka till med katten.
            Tack ska du ha.. ja det går någ hoppas jag, behöver ta tabletterna, och sen kanske efter helgen få till ett prov, hur gör ni enklast att få tag på urinprov från katten? för det har man inte behövt gjort förrut

            Kommentar

            • solis
              • July 2008
              • 5064

              #21
              Jag har bara gjort det en gång och då hade jag nog bara tur, jag hade något plant med lite kanter på som jag förde in mellan benen på honom när han skulle kissa i lådan kommer ej ihåg vad det var för något.
              Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
              1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
              100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
              56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

              Kommentar

              • elinj
                • July 2007
                • 1100

                #22
                hehe försöka komma när hon kissar,, det kommer bli svårt .

                Kommentar

                • solis
                  • July 2008
                  • 5064

                  #23
                  Hoppas någon annan har något bra förslag, jag hade som sagt tur.
                  Jag tror att jag gick dit när det började krafsa i lådan och lagom till han satt sig så stack jag under grejen vad det nu var.
                  Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
                  1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
                  100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
                  56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

                  Kommentar

                  • elinj
                    • July 2007
                    • 1100

                    #24
                    Ursprungligen postat av solis
                    Hoppas någon annan har något bra förslag, jag hade som sagt tur.
                    Jag tror att jag gick dit när det började krafsa i lådan och lagom till han satt sig så stack jag under grejen vad det nu var.
                    jag har ju 2 andra katter,, så jag måste kuta många ggr på toan för att se om det hon som sitter först,

                    men men det kommer säkert att gå

                    Kommentar

                    • solis
                      • July 2008
                      • 5064

                      #25
                      Jag förstår dig, jag hade 3 till katter vid det tillfället så jag fick springa många gånger.
                      Men med tålamod så blev det vinst.
                      Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
                      1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
                      100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
                      56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

                      Kommentar

                      • elinj
                        • July 2007
                        • 1100

                        #26
                        ja men då ska jag försöka jaga henne lite då.. jaga är väl fel ord,, men kolla vart hon tar vägen om dagarna.

                        Kommentar

                        • solis
                          • July 2008
                          • 5064

                          #27
                          Det är bra om du kollar hennes rutiner, var när och hur.
                          Det med att sätta fatet mellan benen blev ju lite fel för dom kissar ju längre bak, men det förstod du ju, skulle bara påpeka min egen felskrivning eller tänkning. lycka till.

                          Ps ring annars vererinären och se om dom har några goda råd, dom borde ju ha några tips.
                          Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
                          1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
                          100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
                          56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

                          Kommentar

                          • prisoner
                            • December 2008
                            • 78

                            #28
                            Bara för att det är en innekatt så betyder det inte att din katt inte kan smittas av kattpest. Och om din katt råkar riktigt illa ut och behöver opereras eller ligga intagen på djursjukhus så kan det kosta flera tusen. kostnader på över 10,000 och mer.
                            Så att du är så rädd om dina katter håller jag då inte med om när du inte har försäkring samt INTE sköter om katternas skydd mot kattpest som kan leda till döden om katterna smittas. Bakterier kan komma in i ditt hem genom att du själv varit ute och för med dig bakterier in . Bara så du vet. Alla har vi olika syn på djurskötsel.
                            Vad jag tycker om att du inte skyddar dina katter mot kattpest behöver jag nog inte tala om.

                            Kommentar

                            • solis
                              • July 2008
                              • 5064

                              #29
                              Försäkringen håller inte katten levande utan pengarna gör det, istället för att lägga en massa pengar på försäkring för 4 katter så lägger jag ut dom pengarna på dom när det behövs istället även fast det kan bli dyrare.

                              Jag älskar mina katter och håller full koll på dom.
                              Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
                              1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
                              100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
                              56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

                              Kommentar

                              • elinj
                                • July 2007
                                • 1100

                                #30
                                skönt att det inte bara jag som inte har försäkrat mina katter, o att inte bara jag som är ``dålig´´djurägare vissa andra här i forumet påstår att man är.

                                Jag tycker fortfarande att huvudsaken är att de får all hjälp de kan få när de blir dåliga, bra mat osv.
                                Det där med försäkring är bara en kostnads fråga. en som betalar försäkring för sitt djur, kan vara lika dålig den med att sköta om sitt djur.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...