klippa klorna på innekatt?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Myzan___
    • January 2009
    • 156

    klippa klorna på innekatt?

    ska man klippa klorna på innekatt även om man har klösställning?
    // Myzan___

    frågar man inget får man heller inget veta
  • GunillaGurami
    • February 2009
    • 4

    #2
    Ja du kan behöva klippa klorna ändå... Du får hålla koll på klorna så de inte blir för långa. Det beror lite på hur väl din katt sköter detta själv nämligen!

    Kommentar

    • Azur
      • March 2003
      • 12946

      #3
      Ja, klösställningen skyddar dina möbler när katterna vässar sina klor, medan du klipper katternas klor för att hålla klorna slöa.
      Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

      Kommentar

      • Jenny054
        • May 2007
        • 920

        #4
        Jag klipper klorna på mina innekatter och dom verkar inte lida av det.
        Men däremot på utekatter ska man aldrig klippa klorna.
        The fish is jumping.....
        Bloggen:
        http://aquastyle.blogspot.com/
        Bästa Butiken:http://www.akvarieinterior.com

        Kommentar

        • Myzan___
          • January 2009
          • 156

          #5
          hur ofta ska/kan man klippa dem då? har haft utekatt tidigare men ska nu skaffa en innekatt från blocket..
          // Myzan___

          frågar man inget får man heller inget veta

          Kommentar

          • Azur
            • March 2003
            • 12946

            #6
            En gång per en till två veckor brukar räcka för att hålla klorna slöa.
            Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

            Kommentar

            • Myzan___
              • January 2009
              • 156

              #7
              ok=) va bra tack för hjälpen!
              // Myzan___

              frågar man inget får man heller inget veta

              Kommentar

              • TinaW
                • December 2005
                • 194

                #8
                Jag klipper klorna på min katter när jag känner att det behövs och jag hör att Babsan fastnar i mattan med dom när hon går ... tror det blir ca var tredje vecka.
                Hos mig bor katterna Busen, Babsan, Bambi, Simon, Maja och hunden Kompis!
                Sov gott min Bina älskling
                Mitt 200 liters har lite för många hyresgäster...

                Kommentar

                • Azur
                  • March 2003
                  • 12946

                  #9
                  Ett tips är att klippa när katten ligger och sover, och om katten blir uppjagad så avbryt och prova när han lagt sig igen.
                  Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

                  Kommentar

                  • Naugthy
                    • February 2008
                    • 531

                    #10
                    jag brukar linda in min katt i en filt, då är han lugn och han kan inte riva mig om han skulle känna för de....
                    "I don´t need to be careful, because I have a gun." Homer Simpson
                    "Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat." Nalle Puh

                    Kommentar

                    • Inka
                      • July 2005
                      • 1233

                      #11
                      Alla mina katter har från tidig ålder fått lära sig att jag kan hålla fast dom och att dom ska vara lugna då. Dom slipper aldrig iväg om dom bråkar. Jag läggar katten lugnt i knät på rygg och grejar lite med tassarna eller något. Sprattlar katten så håller jag fast den, i värsta fall i nackskinnet. Aldrig att de får gå iväg om de bråkar. Sen när katten är lugn vänder jag den på fötterna igen och låter den gå. På det sättet lär den sig att det inte är någon idé att försöka bråka. Allt går mycket smidigare om man samarbetar. Alla katter har det fungerat på. Bara Gnista som var nog så krånglig. Haha, hon har en hel del egen vilja... men även henne gick det att lära.
                      Tre akvarium, 350 l och 2x240 l, fyra huskatter, attan så många fåglar och två belgisk vallhund/groenendael

                      www.kvitter.n.nu

                      Kommentar

                      • Naugthy
                        • February 2008
                        • 531

                        #12
                        Mina kissar har nog aldrig lärt sig att man ska vara lugn när man klipper klorna av sin förra ägare.
                        "I don´t need to be careful, because I have a gun." Homer Simpson
                        "Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat." Nalle Puh

                        Kommentar

                        • Wilhelm
                          • October 2002
                          • 604

                          #13
                          Ursprungligen postat av Myzan___
                          hur ofta ska/kan man klippa dem då? har haft utekatt tidigare men ska nu skaffa en innekatt från blocket..
                          Blocket?!
                          Du kanske ska investera i en kattbok och lära dig lite om katter innan du köper en katt!
                          Vad är det för katt du ska köpa?
                          Wilhelm
                          Om du hittar stavfel, så får du behålla dem!
                          www.ciklid.org www.aquafish.info

                          Kommentar

                          • Myzan___
                            • January 2009
                            • 156

                            #14
                            Ursprungligen postat av Wilhelm
                            Blocket?!
                            Du kanske ska investera i en kattbok och lära dig lite om katter innan du köper en katt!
                            Vad är det för katt du ska köpa?

                            jadu.. har en utekatt som är 16 år i år.. men har inte haft innekatt tidigare så mina enda frågor var ang kloklippnig eftersom de gör man inte på en utekatt.... har fått en vit norsk renrasig skogskatt med stamtavla gratis.
                            // Myzan___

                            frågar man inget får man heller inget veta

                            Kommentar

                            • anna7607
                              • November 2005
                              • 1440

                              #15
                              Grattis!

                              Ibland har man tur, jag klipper klorna på mina katter vid behov och dagen innan utställning då det är ett krav att dom är klippta för dommarnas skull =)

                              Lycka till med din nya kisse!!!!
                              lev livet medans de är värt att levas

                              Kommentar

                              Arbetssätt...