Skaffa kattunge !

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • soffan96
    svarade
    Ursprungligen postat av Nina82
    Låt honom vara i början och spring inte efter honom hela tiden. Låt honom komma till er och inte tvärtom. Sitt mycket på golvet och bara prata med honom och lek med honom. När han sover så låt honom sova utan att störa.
    Gör man inte detta är det väldigt lätt att man får en vresig katt som inte gillar kontakt.

    Oftast älskar katter att ligga och mysa med sin husse/matte i soffan på kvällen när allt ät lugnt och skönt försök att få sådana mysstunder som en vana. Vår katt ligger fortfarande bredvid mig i soffan om kvällarna och älskar den stunden när barnen lagt sig och hon får min tid

    Kom ihåg att katter är riktiga vanedjur som gärna vill ha rutiner och inte för stora förändringar

    Lycka till med norsken
    Tack för tipsen,jag ska absolut använda dina tips när lillemannen kommer

    Lämna en kommentar:


  • soffan96
    svarade
    Ursprungligen postat av Narii
    Vrf hane? Honor är mkt trevligare.. Hanar rivvs bara..
    Det är ju tvärtom, honor brukar vara lite mer tillbakadragna och skygga, inte alls lika keliga som kastrerade hanar

    Lämna en kommentar:


  • Nina82
    svarade
    Låt honom vara i början och spring inte efter honom hela tiden. Låt honom komma till er och inte tvärtom. Sitt mycket på golvet och bara prata med honom och lek med honom. När han sover så låt honom sova utan att störa.
    Gör man inte detta är det väldigt lätt att man får en vresig katt som inte gillar kontakt.

    Oftast älskar katter att ligga och mysa med sin husse/matte i soffan på kvällen när allt ät lugnt och skönt försök att få sådana mysstunder som en vana. Vår katt ligger fortfarande bredvid mig i soffan om kvällarna och älskar den stunden när barnen lagt sig och hon får min tid

    Kom ihåg att katter är riktiga vanedjur som gärna vill ha rutiner och inte för stora förändringar

    Lycka till med norsken

    Lämna en kommentar:


  • Guest
    Gäst svarade
    Vrf hane? Honor är mkt trevligare.. Hanar rivvs bara..

    Lämna en kommentar:


  • soffan96
    startade ett ämne Skaffa kattunge !

    Skaffa kattunge !

    Hejhej !
    Nu har vi i familjen bestämt oss för att skaffa oss en liten kattunge.
    Vi satsar just nu på att hitta en Norsk skogskatt-blandning (renrasig Norsk blir lite dyrt, och för oss spelar det ingen roll om det är en blanding).
    Vi tog detta beslut igår så vi har inte hunnit leta så mycket, men vi har ringt till några, men alla är sålda/tingade.. Arg man blir
    Okej, men det jag egentligen skulle skriva var att jag behöver tips och RÅD till vår nya familjemedlem, hur ska man hantera den, vad ska man inte göra o.s.v. Och så behöver jag namntips till en troligtvis grå/brun-tigré Norsk Skogskatt/Bondkatt, HANE!
    Tacksam för svar
    Mvh Sofie
Arbetssätt...