Sluta kraffsa på dörren

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Härja
    • March 2007
    • 298

    Sluta kraffsa på dörren

    En av våra katter sitter å krafsar på våran sovrums dörr hela nätterna, det är hyffsat irriterande. Jag vill inte ha in katten i rummet heller, vi prövade det en gång och jag sov inget alls den natten =) nån som har ett bra tips på hur vi kan slippa kraffsandet?
    www.nittionio.com
    mina egna fotografier
  • drd
    • March 2004
    • 5586

    #2
    Kanske ska låsa in dom i ett annat rum över natten så dom inte kommer åt er dörr......eller skaffa en alligator så löser det snabbt kattbekymmren
    ________________________________________________

    Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

    Kommentar

    • Nina82
      • January 2008
      • 6610

      #3
      Eller så får du vänja dig vid att ha henne där inne

      Vår katt sover på täcket bredvid mig och jag skulle aldrig ha hjärta att slänga ut henne, även om hon väcker mig då och då.

      Funderar på att göra ett litet hål i dörren och antingen sätta i kattlucka eller en gardin för hålet. Börjar bli jobbigt att ha dörren på glänt nu när barnen blir äldre
      12L 12L 24L 24L 24L 24L
      38L 54L 54L 63L 450L

      Kommentar

      • fiiia
        • November 2008
        • 17

        #4
        Har haft samma problem med en av mina katter, hon väckte mig flera gånger varje natt. Jag hängde upp en filt så det inte hördes när hon krafsade. Fult som fan, men när vi hade haft den i nån vecka, så slutade hon och vi kunde ta bort den

        Kommentar

        • Azur
          • March 2003
          • 12946

          #5
          Katten slutar när den inser att ni inte tänker släppa in den.
          Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

          Kommentar

          • Gruppy
            • May 2007
            • 67

            #6
            Vår ena katt gör detta i perioder. Kanske gör det 4-5 ggr per natt under 3-4 dagar sen kan det gå 14 dagar tills nästa period. Är det så för er också?
            Har för närvarande ett 54 liters akvarium med några guppies. Är insnöad på low-tech växtakvarium just nu, det kanske blir ett snart.

            Kommentar

            Arbetssätt...